Customer Services Executive (Logistics & Freight forwarder)

CÔNG TY TNHH VẬN TẢI VÀ GIAO NHẬN GAC VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

JOB PURPOSE

Responsible for providing exceptional customer service to clients involved in the shipment of goods.
Act as the primary point of contact for clients, ensuring their needs are met and any issues are resolved in a timely and efficient manner.

PRINCIPAL JOB ACCOUNTABILITIES

Answer phone calls, respond to emails from customers, follow up and handle customer enquiry,
Coordinate all air and sea freight activities, including booking, documentation, data entry, shipment organization & tracking, billing, arranging transport,
Customer Service and Sales Support,
Communicate on daily basis with shipping lines, airlines, truckers, customers, warehouse, sales representatives, and oversea agent offices,
Use and maintenance of internal freight system:

- Sending pre- alerts, manifest, arrival notice, forwarding instructions and other documents,
- Create potential customers and build database based on information provided,
- Sending documents to brokers for Import Clearance, EDN request for Export Clearance
- Monitor customs clearance, follow up on missing documents and requirements to complete clearance,
- Draft quotes, follow- up customer’s feedback on proposals generated,
- Send payment request for COD payments such as: disbursements to broker, port charges to shipping line,
- Creating import and export FCL, LCL, and Air forwarding jobs,
- Sending cartage advise, EDO, and other necessary documents to transport,
- Coordinate cartage with transport and customer,
- Send invoices to the customers once costing is approved and follow- up payment,
- Lodging Sea Cargo, Export Customs Manifest, PRA,
- Creating and managing orders for new shipments,

Other ad- hoc duties when being assigned

Yêu cầu công việc

Educational Qualification

College/ University

Professional Qualification

Economics, Foreign trade, Logistics & Supply Chain

Specialist Knowledge

Minimum 2 years performing Logistics- Freight Forwarding

Communication / Language

Fluent in English – oral and writing

Computer Aptitude

Proficient in MS Office

Key competencies and Proficiencies

Self- motivated, ambitious, quick learner
Well organized and detailed
Good communication skill and teamwork spirit
Problem analysis and problem- solving
Customer service orientation

BENEFITS

16 days of annual leaves
SHUI on 100% salary under Labor Contract
13th month salary & year- end bonus by individual ability and company’s performance.
Competitive salary package

OTHER INFORMATION

Working hour: 8am: 5pm from Mon to Fri.
Working place: 14 Nguyen Truong To, Ward 13, Dist. 4, HCMC

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-12 01:35:25

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Services Executive (Logistics & Freight forwarder) - Mã tin đăng: 4280423. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Customer services executive

Quy mô: 10 - 25
Trụ sở: Tầng 5, số 14 Nguyễn Trường Tộ, Phường 13, Quận 4, Tp. Hồ Chí Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
11/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây