Customer Support Lead

BSS GROUP
Mức lương
20 triệu
Địa điểm làm việc
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

We’re looking for a Customer Support Lead to oversee and elevate our customer success and support operations for Shopify apps. You’ll guide a team of Support Executives who handle everything from pre- sales demos to post- onboarding support. Your mission: ensure every merchant receives fast, thoughtful, and delightful service — from first contact to long- term success.
Responsibilities
Leadership & Team Management

Review and refine support workflows, internal documentation, and escalation procedures.
Monitor response time, resolution rate, and customer satisfaction metrics to ensure service quality.
Provide coaching, training, and performance feedback to the team.
Lead, mentor, and support the Customer Support Executives in handling client tickets, demos, and onboarding.

Customer Experience & Issue Resolution

Act as the final escalation point for complex or high- priority cases.
Track and analyze customer pain points to improve user experience and retention.
Ensure consistent tone, clarity, and helpfulness across all customer communications.
Identify recurring issues and coordinate with product and development teams for resolution.

Collaboration & Process Improvement

Work closely with the Product Development team to relay feedback and propose enhancements.
Create reports on support trends, team performance, and customer feedback for management.
Oversee and continuously improve knowledge bases, FAQs, and help center content.

Pre- Sales & Onboarding Support (as needed)

Support in training team members to effectively communicate product value and features.
Ensure pre- sales interactions are consistent and aligned with product positioning.
Supervise demo and onboarding processes handled by support executives.

Requirements

5–3 years of experience in customer support, success, or operations; at least 6 months in a team lead or senior role.
Strong communication and presentation skills in English.
Data- driven mindset with experience.
Excellent problem- solving and escalation management abilities.
Familiarity with Shopify, SaaS tools, or eCommerce platforms is preferred.
Strong communication and leadership skills; ability to manage and motivate a support team.

Benefits

Flexible working hours to accommodate international clients.
Company benefits, insurance, annual leave, and team- building activities.
Work with a leading Shopify app team serving global merchants.
Competitive salary plus performance- based bonuses.
Opportunity to build and scale a global support team.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-07 10:40:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
07/11/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
bachelor degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Support Lead - Mã tin đăng: 5315590. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

BSS GROUP

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 29LK6C, Làng Việt kiều Châu Âu, Mộ Lao, Hà Nội, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job