Delivery Administrator

CÔNG TY ABBOTT VIỆT NAM
Mức lương
10 - 13 triệu
Địa điểm làm việc
Đà Nẵng
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 1 năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Office & Warehouse: Lô số 4, đường số 5, KCN Đà Nẵng, phường An Hải Bắc, quận Sơn Trà, Đà Nẵng
MAIN PURPOSE OF ROLE
- Responsible for Delivery Administration, from processing Delivery transactions in system, coordinating deliveries to managing shipping documentation, confirming Dos, following company processes, policies and regulations.
- Support Delivery Supervisor’s tasks if necessary.
- Manage transportation cost, motobike delivery, overtime.
- Provide reports supporting delivery team management.
- Manage physical and electrical documents on ERP and TMS systems.
MAIN RESPONSIBILITIES
- Provide daily/weekly/monthly delivery reports as required.
- Monitor the overtime of delivery team, consolidate allowance for motobike delivery and shipments of rental trucks.
- Support Delivery team to provide professional delivery services following standard processes.
- Check information on delivery documents versus Form C (right address, right customer, right signature, right cash collection…) and store all related documents (picking lists, delivery notes, cash collection slip, etc.), provide for audit if required.
- Strictly comply with rules and regulations of labor law, fire protection, 5S and those issued by the Company.
- Perform other duties assigned by Branch manager and delivery supervisor. Support and coordinate with peers.
- Support Delivery supervisor in route divide, truck booking or any tasks if required.
- Perform ERP and TMS transactions for Delivery: confirm ERP transactions, generate Delivery order (DO), export data for TMS auto- planning and reports, confirm DO, confirm DMS for Direct Agency.
- Track daily delivery status, follow up pending list, provide daily KPIs update to Delivery team.
- Daily track of transportation cost, reconcile with vendor and prepare monthly payment request.
Job requirements
- Performance Orientation: Detail and result- oriented mindset
- Technical Skills: MS Office at an advanced level (certificate required); Adaptability to new technologies such as TMS, ERP, WMS, and DMS
- Experience & Education: Minimum 1 year of experience in administration and office work (FMCG preferred); College/University education
- Language Proficiency: English at a basic level
- Problem- Solving & Analytical Skills: Planning, analytical thinking, and problem- solving skills
- Interpersonal & Communication Skills: Customer service skills; Communication skills; Teamwork
- Work Ethic & Personal Qualities: Ethical behavior (integrity, honesty, carefulness, diligence); Sense of urgency, responsibility, and enthusiasm for work; Will to win; Learning agility
Địa điểm: Đà Nẵng
Hình thức: Nhân viên chính thức
Cấp bậc: Nhân viên
Kinh nghiệm: 1 Năm
Ngành nghề: Y tế / Chăm sóc sức khỏe / Thẩm mỹ / Làm đẹp, Thực phẩm & Đồ uống, Hành chính / Thư ký

Yêu cầu công việc

Yêu Cầu Công Việc
Job requirements
- Interpersonal & Communication Skills: Customer service skills; Communication skills; Teamwork
- Language Proficiency: English at a basic level
- Problem- Solving & Analytical Skills: Planning, analytical thinking, and problem- solving skills
- Technical Skills: MS Office at an advanced level (certificate required); Adaptability to new technologies such as TMS, ERP, WMS, and DMS
- Work Ethic & Personal Qualities: Ethical behavior (integrity, honesty, carefulness, diligence); Sense of urgency, responsibility, and enthusiasm for work; Will to win; Learning agility
- Performance Orientation: Detail and result- oriented mindset
- Experience & Education: Minimum 1 year of experience in administration and office work (FMCG preferred); College/University education

Quyền lợi

- Nghỉ phép năm
- Chăm sóc sức khỏe
- Công tác phí
- Phụ cấp
- Chế độ bảo hiểm
- Tăng lương
- Chế độ thưởng
- Đồng phục
- Đào tạo

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-05-21 02:10:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/06/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 1 năm
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Đà Nẵng
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Delivery Administrator - Mã tin đăng: 5108952. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Delivery

CÔNG TY ABBOTT VIỆT NAM

Quy mô: >500 nhân viên
Trụ sở: Centec Tower, số 72-74 đường Nguyễn Thị Minh Khai, phường Võ Thị Sáu, Quận 3, Thành Phố Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job