E-commerce Key Account Manager

CÔNG TY TNHH MINTHACARE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

As an E- commerce Key Account Manager, you are responsible for developing a business plan to promote the Brand and grow the key accounts that you handle in terms of sales and traffic online. You may have a chance to manage executives and work with a cross- functional team including Marketing, Design, Training to ensure the success of marketing efforts. You provide accurate and frequent reports to E- commerce manager.
Key Responsibilities
· Assortment & Stock management: manage listing timeline for all portfolio of Brand. Manage stock levels and liaise with related stakeholders to ensure stock is adequate for campaigns
· Promotion & campaign planning: develop, implement promotion plans and activation calendars align with the Brand equity and marketing campaign
· Traffic building: planning on- site and off- site ads including Sponsored Keyword, Sponsored Display, Affiliate, CPAS ads to maximize traffic to the e- stores and optimize ads performance
· Visibility: make sure the high quality of contents, product images, design layout of SIS adapt UI/UX on E- commerce platforms and aps, follow up the guideline from Brand in terms of Brand DNA and key visual
· Business planning: build up a business plan or JBP to achieve the Brand targets in terms of traffic, new buyers and sales.
· E- store management: manage all activities in the store to ensure all functions run smoothly, store layouts are refreshed on a regular basis. KAM manages crisis and problem solving that happen on the e- stores from time to time.
· Analytics & metric: responsible for data analysis, report and proactively come up with recommendations to improve performance, increase traffic and sales
· Research market and competitors: Monitor competitor e- commerce activities and stay up to date with industry trends and best practices to maintain a competitive edge
· Partnership management: build strong relationship with PIC of your accounts and platform counterparts to utilize supports from marketplaces for our Brands, catch up the latest initiatives from E- commerce marketplaces
· Customer relationship management (CRM): build up strategy campaigns to increase customers satisfaction and loyalty for the Official Stores

Yêu cầu công việc

Qualifications
· Bachelor&039;s degree in marketing, e- Commerce.
Experience
· Experience in the online beauty business is preferable
· Proven experience of at least 3 years in e- commerce.
Skills & Competencies
· E- commerce business planning skills
· E- commerce content, on- site ads including paid search ads, sponsored display, affiliate, CPAS ads
· Analytical skills to analyze data and make performance improvement suggestions
· Fluently in English
· Commercial performance- driven mindset, flexible & collaborative attitude
· Ability to work with another department and function as marketing, design, sales, digital ads
· Strong experiences and mindset of E- commerce Marketplaces (Shopee, Lazada, Tiki) and Social Commerce (TikTok)
· Good excel and powerpoint skills
· Project management experience
· Strong interpersonal, relationship and communication, listening and negotiation skills

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-23 21:15:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin E-commerce Key Account Manager - Mã tin đăng: 5266810. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH MINTHACARE

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây