E-Commerce Marketing Specialist

CÔNG TY CỔ PHẦN NGHIÊN CỨU THỊ TRƯỜNG G COMM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

They will work closely with the operations and marketing teams to plan, execute, and optimize advertising campaigns, as well as track and report on performance metrics.
The E- commerce Marketing Specialist will be responsible for developing and executing marketing strategies to drive sales and brand visibility of greeting cards on major e- commerce platforms such as Amazon, Shopify, Etsy, and Temu, with a focus on the US, Australian markets.
Online Store Management:

Manage product images, videos, and descriptions.
Ensure product information is accurate, engaging, and up- to- date.
Monitor and respond to customer reviews.
Set up and optimize online stores on various e- commerce platforms.

Marketing Campaign Execution:

Utilize advertising tools such as Google Ads, Facebook Ads, Amazon Advertising, etc.
Track and analyze campaign performance, optimizing to achieve sales targets.
Plan and implement advertising campaigns on e- commerce platforms and social media.

SEO and Conversion Optimization:

Analyze customer behavior and optimize the shopping experience to increase conversion rates.
Use analytics tools to measure and evaluate the effectiveness of marketing activities.
Conduct keyword research and optimize product content to improve search rankings on platforms.

Brand Building and Development:

Develop creative and engaging content to promote the brand on social media and other platforms.
Monitor and analyze market trends and competitor activities to adjust marketing strategies accordingly.
Interact with customers, build relationships, and enhance brand loyalty.

Other Tasks:

Collaborate with other team to ensure smooth business operations.
Provide regular reports on marketing performance and propose improvement solutions.

Platform management:

Identify and implement new opportunities for growth and optimization on these platforms.
Stay up to date on platform policies & best practices for Amazon, Etsy, Shopify, etc.

Third- Party Collaboration:

Liaise with third- party service providers related to performance marketing.
Monitor and evaluate the performance of third- party partners.

Other tasks as requested by the Management.

Yêu cầu công việc

Strong understanding of PPC advertising and other online marketing channels. And Amazon Advertising.
At least 2 years of experience in e- commerce marketing, preferably with experience working on Amazon, Shopify, and Etsy.
Strong analytical and problem- solving skills.
Ability to work independently and as part of a team.
Good English communication skills.
Knowledge of SEO and conversion optimization.

Quyền lợi

Dynamic, creative, and professional working environment.
Competitive salary and attractive performance- based bonuses.
Opportunities for career development and advancement.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-28 17:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin E-Commerce Marketing Specialist - Mã tin đăng: 4603690. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 102abc Cống Quỳnh, phường Phạm Ngũ Lão, Hồ Chí Minh, Việt Nam

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 năm
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
16/10/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây