Expert, Customer Value Management

NGÂN HÀNG TMCP KỸ THƯƠNG VIỆT NAM - TECHCOMBANK
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 8 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job Purpose
Responsible for providing high- level knowledge and expertise in building and managing the efficiency indicators of the Customer Segment in accordance with strategic objectives; directly support leaders in coordinating planning activities and selecting priority key actions in each period in order to achieve revenue, maximize costs to achieve profit targets for the customer portfolio in accordance with the bank&039;s strategy.
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for the Managed Customer Segment in the Division
- Manage PnL of the customer segment aligned with strategic objectives; coordinate business planning activities and prioritizes actions for each period to generate revenue, optimize costs, and achieve target profit in line with the bank&039;s strategy. Additionally, support to manage key driver metrics for each segment to optimize
Customer Lifetime Value (CLV).
- Identify opportunities and gaps within different portfolios to define success metrics, plans and determines actions to be taken through close collaboration with the Business Analysis (BF- Finance) unit and the DA division.
- Works closely with BF to develop effective reporting systems for customer management, campaign management, and customer lifetime value management based on customer relationships.
- Participate in manage customer identification metrics/models for segments and sub- segments by making requests to the DA division.
- Cooperate with DA to establish Next Best Offer (NBO) models and ensures their timely implementation through the right interaction channels for each target customer segment.
Key Accountabilities (2)
Comply with regulations and develop internal relationships and systems
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
- Train, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department&039;s functions and responsibilities.
- Collaborate with internal functions within the Division to complete assigned tasks.
- Strictly adhere to the Bank&039;s Labor Regulations.
Key Accountabilities (3)
Other duties as required/directed by the direct supervisor.

Yêu cầu công việc

Success Profile- Qualification and Experiences
Qualifications:
• Bachelor degree or MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
• Foreign Language (English): According to the Bank&039;s regulations
Professional Experience:
• 8+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
• Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
• Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
• Experience and understanding of change management
• Have in- depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
• Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
• Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-21 18:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Expert, Customer Value Management - Mã tin đăng: 4576712. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NGÂN HÀNG TMCP KỸ THƯƠNG VIỆT NAM - TECHCOMBANK

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 8 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/08/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây