Finance & Accounting Manager (IFRS17)

PHU HUNG LIFE INSURANCE JOINT STOCK COMPANY
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

This role ensure that follows the direction of manager to IFRS17 implementation on Finance aspect of Phu Hung Life (PHL) business both to Local and Group senior management team including the development of detailed analysis. This position assists the team lead of the IFRS17 project in the implementation of the new insurance accounting standards for Phu Hung life and support Fortune Life (FTL) if needed. This position also involves and supports some BAU tasks which are assigned by manager. This role requires good communication and organization skills, time- management skill and demonstrated abilities to work well within a team environment.
• Work closely with the technical work- streams to ensure the solution meets the business requirements. This will involve:
Working with the stakeholders to ensure that the accounting and reporting solution is correctly configured and designed in readiness for validation and testing.
Modelling business requirements and use cases as a basis for testing the configuration and outputs of the systems and tools.
Reviewing and testing the data and reporting from source systems (policy administration system, expense, finance ledgers) to ensure the correct data can be sourced to drive the accounting and reporting requirements.
• Involve in IFRS17 assessment, work closely with the business functions to support and develop their understanding of the gaps raised from assessment result.
• Provide assistance in the development on the product, including:
The underlying transactions and data requirements
The associated accounting rule
Assistance in the knowledge transfer of the product to users across the business:
• Contribute to managing the various work- streams, bringing together cross- functional teams to ensure end- to- end delivery of key milestones.
• Perform other accounting and general office duties assigned by managers.
• Participate in reviewing the new work process and controls (including documentation of SOPs of IT, Finance and Actuarial) with the new framework.
• Interpret data related to the business; interpreting the meaning of information for others – translating or explaining what information means and how it can be used.

Yêu cầu công việc

Qualifications and Experience
A minimum of 5 years’ business experience preferably in accounting and financial within the life insurance industry.
Good working knowledge of accounting and financial aspects.
Previous experience working closely with Actuarial and IT department
University graduate in Accounting, Finance major (CPA/ACCA qualification as plus)
Competencies and specialized knowledge
Demonstrated good analytical and problem- solving skill
Detail oriented, well organized, self- starter.
Ability to prioritize tasks and meet established deadlines.
Ability to work independently and with minimal supervision.
Adaptable, flexible and self- motivated in a fast paced and frequently changing business environment with a ‘can- do’ attitude.
Proactively engage and work with related key business partners
Advanced knowledge of MS Office tools including Excel, PowerPoint
BENEFITS:

Annual Heath check
Various engagement activities: happy hour, outing trips,...
Various allowances depending on level
Performance bonus: Based on personal performance review and company business
Internal training programs and financial Support for typical external programs
Annual leave: up to 21 days depending on level
Fullerton Healthcare Program for employees since probation + Social Insurance on 100% gross salary

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-05 00:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
29/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Finance & Accounting Manager (IFRS17) - Mã tin đăng: 5243033. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PHU HUNG LIFE INSURANCE JOINT STOCK COMPANY

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: CR3 - 05A, Floor 5, 109 Ton Dat Tien Street, Tan Phu Ward, District 7, HCMC

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây