Finance Control Officer - 3 Year Of Experiences In Life Insurance Industry

TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ MIRAE ASSET PRÉVOIR
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Planning & Budget Control
Coordinate with all departments to prepare financial planning, forecast, projection in short- term and long- term
Consolidate planning/forecasts for total company
Provide advice/commentary/ challenge departments to improve expense controls
Monitor financial projection performance and update projection
Review payment documents to make sure they align with the budget
Prepare annual planning material (templates, guidance, etc.)
Establish expense control system, tools to support departments improve control
Monitor department budget performance (by cost center, by channel, by project, by product, by type of business class)
Advise for accrual expenses
Review GL and FS of Accounting team compared to budget and notify them to correct data
Reporting:
Prepare and deliver monthly expense performance reports for departments and total company with review and commentaries
Time management the deadline of related departments to make sure financial reports deliver on time.
Prepare and deliver ad- hoc reports as Management’s requirements
Prepare and deliver summary expense performance reports to Management
Set up new reports with smart & active templates (Excel, PowerPoint)
Financial analysis:
Partner financial analysis (competitor, market, etc.)
Coordinate with the actuarial team for actuarial analysis that supports financial analysis (Expense Loading, Fund Split).
Compensation analysis (compensation performance, usage of budget planning, etc.)
Project analysis, build and advise functional expenses, and coordinate with the project owner and actuarial to build the financial projection of the new project.
Others:
Support system enhancement
Policy, process, and system consult
New tasks will be assigned by the finance deputy manager as business incurs
Take part in finance and company projects.
Support the Finance Deputy Manager to prepare policy, guidance, and training material.

Yêu cầu công việc

Fluent in Vietnamese and English.
Technical, Professional, or Specific Competency Requirements: Background in Finance & Accounting. Analytical and forecasting skills. Reporting skill
Proficient with MS Office, especially Excel, Word, PowerPoint, and familiarity with relevant accounting software, Marco is preferable.
Education: Bachelor&039;s in accounting, finance, or a similar field. A master&039;s degree or ACCA, CPA, or equivalent is preferable.
Other required degrees, professional qualifications, and certifications: LOMA—Life insurance foundation
3+ year finance/accounting specialist level in Life Insurance Company
Personality Requirements
Possess high levels of passion.
High sense of responsibility and teamwork
Self- disciplined and self- motivated
Have a sense of business acumen

Quyền lợi

Paid Leave: 18 days of paid leave
Healthcare Plan: Healthcare plan for you and your family
Bonus: 13th salary & KPI bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-13 12:30:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Finance Control Officer - 3 Year Of Experiences In Life Insurance Industry - Mã tin đăng: 4642360. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ MIRAE ASSET PRÉVOIR

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Ngân hàng/ Tài Chính
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
13/10/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây