Group Brand Manager/Marketing Manager - FMCG

NAVIGOS SEARCH
Mức lương
2500 usd
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job objectives
• Lead local execution of brand activation, brand communication and on- ground activities to drive business growth as per agreed objectives.
• Driving the success of marketing initiatives to make brands stand out in a crowded market, foster customer loyalty.
• Align strategically and work collaboratively with Headquarter Marketing team in set up of brand marketing plan & strategy, NPD pipeline, brand communication strategy and ATL media plan.
Job descriptions
Marketing Strategy Development
• Leverage the understanding to identify key brand drivers and to develop brand strategy to profitably grow the brand.
• Design, develop and implement comprehensive annual marketing that ensures the development delivers best support to brand objectives.
• Plan a marketing strategy to match the target group, in accordance with the budget, to achieve the company&039;s sales / profit goals.
Brand Activation and Brand Communication
• Plan marketing communication in all above the line channels, for instance on TVC and social media to create awareness of products, services, and boost sales. Align branding with Head Quarter brand guidelines and adapt locally.
• Develop insightful brand activations and integrated marketing communications aligned with brand proposition and brand strategies into action plan.
• Liaise with agencies, suppliers, including controlling the production of media pieces and follow- up.
• Implements the overall communications strategy including sponsorships, (incorporating advertising, PR and promotions) and its conversion into briefings and execution.
• Quantitative and Qualitative Data Analysis. Track the performance of marketing campaigns and determine ways to improve impact and efficiency across all media channels.
• Responsible for advertising and brand related spending, monitor brand performance using sales, financial, market and consumer data and recommends appropriate action. Ensures marketing spend is in line with budget.
• Combine campaigns with other offline marketing activities. Coordinate with the Trade Marketing team on organizing events, booths, and various promotional activities to support the growth of the brand in the market.
Consumer Insight
• Communicates clear channel guidelines, translates brand benefits and updates on consumer insights to trade marketing.
• Study consumer research to obtain insight, understand local market conditions, and competitors’ data to make comprehensive decisions.
• Develop plans which are set within the context of an agreed brand strategy & based upon relevant consumer insights, shopper behavior & attitudes.
Brand Innovation and Brand Renovation
• Analyze products and planning brand architectures and product portfolio.
• Liaise with global brand teams, regional marketing team and international markets to ensure activity relevance for brand strategy and global best practice.
• Identify category trends & market opportunities and assist in developing and managing the NPD pipeline.
• Consider all elements from a comprehensive brand audit to draw out implications, issues and recommendations for change.

Quyền lợi

Performance bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-13 12:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
03/01/2026
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Group Brand Manager/Marketing Manager - FMCG - Mã tin đăng: 5394482. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NAVIGOS SEARCH

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 7th Floor V-Building 125 -127 Ba Trieu Street, Hai Ba Trung District, Hanoi, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Group brand manager tại tỉnh/thành