[HCM] CORPORATE COMMUNICATIONS EXECUTIVE (PUBLIC COMMUNICATION)

CÔNG TY TNHH AEON VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 8 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Role Description:
Public Communications (40%):
to strengthen AEON Brand in the perception of multi- stakeholders by planning and implementing effective communications projects/ campaigns:
Role: This position, playing as a storyteller, who bridge the company&039;s stakeholders and AEON by the audiences&039; insight- driven story. Thus helping to build a long- lasting and trustworthy :

Developing and writing communications content such as news release, articles, corporate profile, corporate brochure, video script, presentation, official letters, media interview, etc.
Organizing and conducting communications focused events which are press conference, opening, launching, etc.
Planning and implementing communications activities which are PR retainer, PR retaining, Communications campaigns;

Media Relations (30%): to build and maintain the AEON good relationship with the journalists to generate the positive and earned media for AEON Brand
Media Engagement:

Organizing and implementing regular and ad- hoc media engagement activities
Developing and sustaining the network and relationships with journalists, particular with economy and market sections

Media Appreciation:
3 Media Interview & Partnership: Being a primary contact to receive and handle media enquiries/ media issues"
Crisis Management (20%): to minimize negative impact to brand image and reputation through managing & handling media crisis

Being responsible to work with the related departments for related tasks which are assigned by direct supervisor in media crisis handling"
Daily Media Monitoring and Social Media Listening for potential crisis alert

Brand Identity Management & Reporting (10%)

Brand Identity Management: Supervising and consulting on any use of AEON Trademark/Tradename, Brand Guideline
Reporting tasks: being accountable for AEON Brand Performance reports, which are:

[c] Brand Health Check: every 3 years
[a] Mass Media report: Quarterly & Year- end
[b] Social Media Report: Twice a year

Yêu cầu công việc

Qualifications

Minimum 3 years of experiences in 1 of following fields: Communications, Corporate Affairs, Public Relations, MKT, etc.
Experienced in Corporate Communications field and English writing and reading is a plus point;
University degrees in 1 of following study fields: Communications, Marketing, Multi- Media, Business Administration, etc.

BENEFITS

13 month salary
Many opportunities of development (transfer, promote)
Full salary social insurance
Performance bonus: 2- 3 month salary
12 days annual leaves
Premium healthcare
Training and learning development
1 days work from home per week (after probation)
Meal at canteen
Transportation allowance

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-08 13:50:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [HCM] CORPORATE COMMUNICATIONS EXECUTIVE (PUBLIC COMMUNICATION) - Mã tin đăng: 4627143. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 30 Bờ Bao Tân Thắng, Phường Sơn Kỳ, Quận Tân Phú, Thành phố Hồ Chí Minh.

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 8 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/09/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây