HCM - CRM Automation Specialist

CÔNG TY CỔ PHẦN MAISON RETAIL MANAGEMENT INTERNATIONAL
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

JOB BRIEF
We are looking for a CRM Automation Specialist who has knowledge of data integration, workflow automation, and customer segmentation strategies to be responsible for driving multi- channel marketing automation campaigns, including email, SMS, push notifications, and in- app messaging, with a focus on customer engagement, customer retention growth to add most value in a customer’s lifetime.
DETAILED JOB DESCRIPTION
Marketing Automation
Strategize customer journeys across both online and offline touchpoints to maximize lead and customer acquisition, retention, and growth strategies.

Design personalized and relevant communication strategies for different group of customers to deliver the campaigns to the right audiences, at the right frequency on the right channels.
Manage execution of automation and communications across multiple channels including Email, Web push, App push, SMS, ZNS, chat and more for website Maison Online and multiple brand’s domains.
Set key success factors and prioritize implementation plan of customer journeys based on impact.
Implement automatic message script and set automation flow for new followers for all ZOAs on Zalo channel.
Own and constantly improve all automation rules and triggers for different leads and customer actions to meet target KPIs.
Develop automations with customer activation/ re- activation projects including new lead welcome, converting leads into first time purchases, introducing new products, abandoned carts, increasing repeat purchases, upselling, and down selling products, generating referrals, cross selling relevant brands, collecting net promoter scores and more.

Revenue generation & reporting
Manage CRM and marketing automation dashboard to report on data growth by cohort, list, campaign performance, revenue, customer lifetime value & ROI.

Determine the best method to accurately measure revenue when factoring multiple sources and attributions.
Tie in automation reporting from multiple sources including RFM, Loyalty, App, Customer service, Google analytics, Social, or other web analytics and more to effectively pull out the most.

Yêu cầu công việc

Strong analytical skills with great detailed- orientation.
Minimum Bachelor&039;s Degree major in Business Administration, Marketing or related fields.
Strive for impact and high performance. Hunger for success with a commitment to getting things done.
Strong project management and organization skills.
2+ years’ experience in CRM or Marketing in Fashion retail is a plus.
Good sense of design and style is a plus
Efficiency in Excel.
Have experience in CRM tools (Insider, MailChimp, Salesforce, etc.)

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-14 20:45:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin HCM - CRM Automation Specialist - Mã tin đăng: 4810899. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN MAISON RETAIL MANAGEMENT INTERNATIONAL

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
13/12/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây