HR Intern

CÔNG TY TNHH AMERICA INDOCHINA MANAGEMENT VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Compensation & Benefits (C&B)
Time management: Track and update the working time of the site team and technical team on time.
Overtime (OT): Verify and reconcile OT data; prepare internal summary reports.
Leave Tracking: Track leave changes via email and summarize them in the internal report format on time.
Employee Data: Update employee records in HR database and HRIS accurately and on time.
Labor Documents:

Prepare labor contracts, annexes, decision and related labor document as required
Support the management of the HR filing and document control system.
Collect signatures and maintain both digital and physical employee records.
Scan or photograph documents as requested by the BOD, HR Department, or other business units.

Service Contracts:

Check that the original service received by HR match the monthly data list from F&A
Ensure all service contracts are properly scanned and filed in the “Service Contract” folder on SharePoint under “HR admin”

Social, Health, and Unemployment Insurance (SHUI): Prepare and submit the required report on time
Personal Income Tax (PIT): Register and update PIT codes and dependents information.

Labor changes: additions, terminations, adjustments, etc.
Subsidies: sickness, maternity, and accident claims, etc.

Expat Admin: Support the management of expat documents (work permits, visas, TRCs) in compliance with regulations.
Other tasks as assigned.
Support internal and external audits.
Offboarding: Handle email and file clean- up for departing staff.
Other
Responsibilities
Coordinate with others on preparation annual health check
Support the organization of internal events such as International Women’s Day, Vietnamese Women’s Day, the Year- End Party, Company Trip, etc.
Support Internal employer branding and social media activities, including posting internal events or recruitment announcements on LinkedIn, Facebook, etc.
Support employees with insurance and welfare issues.

Yêu cầu công việc

* Requirements:

Proficient in MS Office (especially Excel) and HR tools (e.g., SharePoint)
Good knowledge of labor law, PIT & Social Insurance procedures
Can communicate in English an advantage
Commit to work full time for at least 3 months
Strong organizational skills, attention to detail, proactive, follow up & logical thinking

* What we offer:

An open and dynamic English working environment
Great chance to develop through on- the- job training method
Allowance: 4,050,000 VND/month

* Working location: 117 – 119 – 121 Nguyen Du, Ben Thanh Ward, District 1, HCMC
* Working time: 8:00 – 17:30; Monday – Friday

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-21 21:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/11/2025
Hình thức làm việc
Thực tập
Cấp bậc
Sinh Viên/ Thực Tập Sinh
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân sự
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin HR Intern - Mã tin đăng: 5343691. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH AMERICA INDOCHINA MANAGEMENT VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job