Inspection:
Perform troubleshooting for product quality issue
Record all of findings during the audit, inspection and report to the superior
Perform In- Process Quality audit to check the compliance of production operator, machine setting, production handling following to working instruction, check- card and IPQC form
Quarantine and labelling the non- conformance products for further disposition
Perform compliance audit to detect potential issue proactively
Provide decision for the non- conformance/ unsure products raised by production operators or from IPQC/OQC technician
Perform Outgoing Quality Control for the finished goods, ensure all products meet internal / external quality standards before shipping by following check- card and OQC form
IPQC/OQC technician management:
Handle escalated topics from IPQC/OQC technician (inspector) and report to higher levels if it cannot solve
Arrange, assign inspection plan when there is a change in team such as missing operator, working overtime
Report to the superiors such as engineer/manager including phone contact (if working shift) to get the quality issue solved
Review IPQC/OQC report daily, give feedback to update/correct
Training/coaching the IPQC/OQC technician
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kiểm tra chất lượng (Inspection):
Thực hiện kiểm tra chất lượng trong quá trình sản xuất (In- Process Quality Audit) để đánh giá việc tuân thủ của công nhân sản xuất, cài đặt máy móc, thao tác sản xuất theo đúng hướng dẫn công việc, thẻ kiểm tra (check- card) và biểu mẫu IPQC.
Ghi nhận tất cả phát hiện trong quá trình đánh giá, kiểm tra và báo cáo cho cấp trên.
Cách ly và dán nhãn sản phẩm không phù hợp để xử lý tiếp theo.
Thực hiện kiểm tra tuân thủ để phát hiện sớm các vấn đề tiềm ẩn.
Thực hiện khắc phục sự cố liên quan đến chất lượng sản phẩm.
Thực hiện kiểm tra chất lượng đầu ra (Outgoing Quality Control) cho thành phẩm, đảm bảo tất cả sản phẩm đáp ứng tiêu chuẩn chất lượng nội bộ và bên ngoài trước khi xuất hàng, theo đúng thẻ kiểm tra (check- card) và biểu mẫu OQC.
Đưa ra quyết định đối với sản phẩm không phù hợp hoặc sản phẩm nghi ngờ do công nhân sản xuất hoặc kỹ thuật viên IPQC/OQC phát hiện.
Quản lý kỹ thuật viên IPQC/OQC:
Rà soát báo cáo IPQC/OQC hàng ngày, đưa ra phản hồi để cập nhật/chỉnh sửa.
Sắp xếp, phân công kế hoạch kiểm tra khi có thay đổi trong đội ngũ như thiếu người, làm thêm giờ.
Xử lý các vấn đề được kỹ thuật viên IPQC/OQC (nhân viên kiểm tra) chuyển lên, và báo cáo cho cấp cao hơn nếu không thể giải quyết.
Đào tạo/huấn luyện kỹ thuật viên IPQC/OQC.
Báo cáo cho cấp trên (kỹ sư/quản lý), bao gồm cả liên hệ qua điện thoại (nếu làm ca) để kịp thời xử lý vấn đề chất lượng.