IT Field Service Technician Windows, O365, English

ADM VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Under minimal supervision of the IT Field Service Manager, the Field Service Technician is to provide hands- on support to all end- users. He/she is responsible for the configuration and the support of all IT hardware as well as some programs and applications. The Field Service Technician is responsible for resolving support requests as well as meeting customer satisfaction and continuous service delivery demands.
YOUR RESPONSIBILITIES

End User Computing Support (Weight 60- 70%) – Resolve incidents and action requests for end- user computers, computer peripherals, and phones.
Project Support (Weight 10- 20%) – Provide in- region support for the execution of projects.
Other BAU support (weight 10%~20%)—procurement, asset management, and other administration work.
Networking and Data Centre Teams Support (Weight 10- 20%) – Provide in- region assistance to the global Networking and Data Center Services teams for purchasing and hands- on- wires support.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

Strong organizational skills with the ability to prioritize tasks and perform under pressure.
Responsible for collecting and maintaining accurate site data to support global project planning and execution.
Proven ability to troubleshoot a wide range of end- user computing (EUC) devices, including PCs, monitors, phones, printers, etc.Basic knowledge of cabling work is a plus.
Willingness to work occasional weekends, public holidays, or outside of standard business hours when necessary.
Comfortable working directly with end users, either on- site or remotely via phone or collaboration tools such as Microsoft Teams.
Solid experience with Microsoft Office 365 applications and ecosystem.
Strong proficiency in Windows 10 and 11 operating systems; hands- on experience with mobile devices (iOS & Android).
Collaborate with the global security team to ensure EUC devices remain patched and compliant.
Familiar with managing users, groups, and computers via Active Directory.
Fluent in English (written and spoken).
Effective communicator capable of engaging with both technical teams and non- technical business users.
Ability to escalate unresolved issues appropriately.
Required Qualifications: Minimum 3 years of experience in end- user IT support.
Strong focus on business partnering and relationship management with key stakeholders to ensure service excellence.
Experience in handling complex incidents with root cause analysis; ability to collaborate with global teams when required.
Participation in global IT projects with the capability to provide hypercare support during critical phases.

Preferred Skills:

Experience working with external vendors for hardware procurement or technical support.
ITIL certification is a strong advantage.
Knowledge of O365 OneDrive, Azure cloud, Intune, and Multi- Factor Authentication (MFA).
Experience in IT asset management and conducting regular inventory checks.
Hands- on experience with IT service management tools, especially ServiceNow.
Ability to deliver IT training or guidance to end users in line with company policies and standards.
Ability to create and maintain IT support documentation to enable user self- service and streamline incident resolution.
Strong proficiency in keyboard and general computer operations.
Familiarity with project management methodologies.
Experience with Windows imaging and deployment using SCCM.
MCP certification in Windows Client OS is preferred.

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-07-20 04:10:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
23/08/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Kỹ thuật
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Field Service Technician Windows, O365, English - Mã tin đăng: 5182976. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc IT Field Service Technician

ADM VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
IT Field Service Technician tại tỉnh/thành