IT Helpdesk Officer

BRITISH UNIVERSITY VIETNAM (BUV) (MỚI)
Mức lương
thương lượng
Địa điểm làm việc
Hưng Yên
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

POSITION PURPOSE
We are looking for an experienced and passionate IT Helpdesk to provide fast and useful technical assistance on computer systems, answer queries on basic technical issues and offer advice to solve them.
AREAS OF RESPONSIBILITY
Provide technical assistance to End-Users on computer systems:
- Record events and problems and their resolution in logs
- Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email
- Follow-up and update customer status and information
- Pass on any feedback or suggestions by customers to the appropriate internal team
- Identify and suggest possible improvements on procedures
- Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
- Walk the customer through the problem-solving process
- Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
- Provide accurate information on IT products or services
- Direct unresolved issues to the next level of support personnel
Self development
- Self-train on new technologies
- Encouraged to self-learning to develop and integrate some small software/utilities for internal usage
- Participate in and contribute to department ideation exercises
Undertake other assignments as delegated by Line manager and/or the BOD

Yêu cầu công việc

COMPETENCIES (knowledge, skills, and abilities)
Essential
- Excellent communication.
- Proficiency in English (Speaking, Reading & Write)
- Microsoft or IBM certificates on IT (MCSE, etc) is a plus
- At least 1 year experience in IT field, including Computer hardware, Operating system, Email, Internet and Online Cloud based services
- Bachelor&039;s degree or equivalent with focus on computer science, information technology, systems development or a related field
Desirable
- Strong verbal and written communication skills.
- Willing to research new domains and learn new things.
Essential
COMPETENCIES (behavioural)
- Good understanding of computer systems, mobile devices and other tech products
- Tech savvy with working knowledge of office automation products, databases and remote control
- Proven experience as a help desk technician or other customer support role
- Excellent communication skills
- Ability to diagnose and resolve basic technical issues
- Proficiency in English
Desirable
- Customer-oriented and cool-tempered
- Result-driven individuals with positive attitudes
- Flexible with high energy level
- Self-motivated
- Proactive

Quyền lợi

Premium Health Care

Annual leave, plus Xmas closure, public holidays and paid sick leave

Transportation support

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-11-07 12:52:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Helpdesk Officer - Mã tin đăng: 3046940. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Ecopark township, Van Giang, Hung Yen | 25 CDC Building, Le Dai Hanh street, Hai Ba Trung, Ha Noi

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng, Giáo dục/Đào tạo, IT-Phần cứng/Mạng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
05/12/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây