IT Senior Service Desk Analyst (work mainly at District 9, HCM City)

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM (TTI)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Summary: We are seeking a highly skilled and experienced Senior IT Service Desk Analyst with strong development skills related to the ServiceNow ITSM system. The successful candidate will be responsible for managing advanced support queries, developing and implementing improvements to the ServiceNow ITSM system, and ensuring that our IT service support processes are optimized for business needs.
Responsibilities:

Service Desk Operations:
Handle escalated IT incidents and requests to ensure quick resolution.
Collaborate with other IT teams and departments to resolve complex issues.
Provide expert- level support and guidance to junior IT service desk staff.
ITSM Development & Management:
Implement ITSM system upgrades, patches, and maintain integrations with other business tools.
Develop, configure, and enhance modules on the ITSM platform.
Work closely with IT and business stakeholders to gather requirements and ensure ITSM System aligns with business needs.
Process & Strategy Development:
Recommend and implement improvements to service desk processes and policies.
Document standard operating procedures and provide training to the team.
Drive continual service improvement initiatives.
Reporting & Analytics:
Use ServiceNow analytics to identify trends and areas for improvement.
Generate reports and dashboards to monitor service desk performance.
Collaboration & Training:
Mentor and train junior service desk analysts.
Collaborate with other teams to improve end- to- end IT processes.
Other ad- hoc duties as assigned by manager.

Yêu cầu công việc

Academic:
Bachelor’s degree or equivalent in Computer Science, Information Systems, or a related field.
Experiences/Competencies:
Experience:
Minimum of 3 years in developing, configuring, and administering any ITSM platforms such as ServiceNow, Ivanti, Freshworks…
Minimum of 3 years in an IT Service Desk, IT Technical Support or similar role.
Development Skills:
Knowledge in developing and customizing cloud based ITSM Portal widgets.
Experience with Flow Designer and IntegrationHub.
Proficiency in JavaScript, HTML, and CSS.
Best Practices & Methodologies:
Strong understanding of ITIL Framework.
Communication & Problem- solving:
Excellent troubleshooting skills.
Strong interpersonal and communication skills.
Certifications:
ServiceNow Implementation Specialist or Application Developer certification is a plus.
ServiceNow System Administrator certification is a plus.
ITIL v3, ITIL 4 is a plus.
Other Skills:
Fluent in English across reading, speaking, listening, and writing.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:32:27

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Senior Service Desk Analyst (work mainly at District 9, HCM City) - Mã tin đăng: 4049016. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM (TTI)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT phần cứng/mạng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
19/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây