IT Service Desk

FPT TELECOM INTERNATIONAL
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 7, Hồ Chí Minh; Cầu Giấy, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

We are seeking a detail- oriented and customer- focused IT Service Desk staff member to support and maintain our technical services. This role is essential in ensuring smooth operations and high customer satisfaction by addressing technical issues and coordinating with internal teams.
Responsibilities

Analyze and categorize requests to escalate them to the appropriate departments while tracking their resolution progress.
Perform other IT- related tasks as assigned by management.
Prepare periodic or ad- hoc reports as requested by management.
Operate monitoring and alert systems to proactively detect and communicate incidents to customers.
Receive and respond to support requests, incident reports, and technical inquiries related to company services (including Server, Office 365, LeaseLine, VoIP, FTTH, Camera, and Wi- Fi) via email and phone.
Monitor Key Performance Indicators (KPIs) of internal technical teams and departments.

Qualifications

Excellent communication and problem- solving skills; proactive, eager to learn, and able to work under pressure.
Basic knowledge of service management, networking, computer systems, and Microsoft Windows operating systems.
Bachelor’s degree in Information Technology, Telecommunications, or a related field.
Relevant certifications preferred: Systems (MCSA, MCSE), Networking/VoIP (CCNA, CCNP)
Prior experience in technical support, especially with services like LeaseLine, FTTH, VoIP, Servers, Email systems, M365, Google Workspace, or Cloud platforms, is highly valued.
Strong analytical skills with the ability to detect issues and propose system improvements.

Language requirements:

English proficiency: IELTS 5.0+ or equivalent; fluent verbal and written communication preferred.
Chinese language proficiency (HSK 3+) is an advantage.

Benefit

Annual company trips and paid vacation.
Attractive annual income package, including a 13th- month salary and performance- based bonuses.
Annual health check- ups.
Full participation in social insurance per labor law, plus 100% company- paid FPT Care health insurance.
50% discount on FPT Internet and television services.
Opportunities to participate in advanced technical and professional training programs.
Competitive salary based on experience and qualifications, including base pay and job- related allowances.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-07-27 21:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
29/07/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần cứng/mạng
Khu vực
Quận 7, Hồ Chí Minh; Cầu Giấy, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Service Desk - Mã tin đăng: 5130207. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

FPT TELECOM INTERNATIONAL

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Chuyên viên it service desk tại tỉnh/thành