IT Service Desk Specialist

INTERNATIONAL SCHOOL HO CHI MINH CITY (ISHCMC)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position Objectives
Highly motivated tech- support professional skilled in troubleshooting, analyzing, and resolving complex technical problems, utilizing advanced resolution procedures in schools assigned. Provision professional and high- level customer service ensuring unresolved issues and queries are promptly escalated as per protocol. Acts as support and bridge between Cognita’s schools and Head Office.
• Act as a single point of contact for all user incidents, requests, and general communication.
• Boost the productivity of the users and users’ satisfaction level and overall efficiency of the school.
• Improve user awareness of IT issues and promote the appropriate use of IT services and resources.
• Restore ‘normal service operation’ as quickly as possible in the case of disruption.
• Manage user communication and escalate incidents and requests using defined procedures.
Responsibilities
• Provide Level 0/1 support for all applications and infrastructure.
• Operate mobile device management.
• Act as the primary point of contact for internal staff with IT issues via phone, email, or in person.
• Manage IT incidents through an incident management system.
• Research and investigate new technologies to improve IT support and processes.
• Manage the provisioning and de- provisioning process of school IT resources, ensuring devices are connected to the network and providing support for data backup and recovery.
• Provide high- level customer service and escalate issues as per protocol.
• Repair and upgrade PC, Laptop hardware and software, including scheduled maintenance.
• Liaise with vendors.
• Manage classroom support for IT and Audio- Visual technologies (e.g., Apple TV, Projectors, Interactive technology, and applications)
• Keep helpdesk processes/procedures up to date.
• Manage logistics for the school&039;s IT needs (e.g., iPads, iPad charging carts, computers, copiers, printers, projectors, etc.)
• Assist the Service Lead/Supervisor in maintaining the IT operation.
• Collaboration with EdTech specialist
• Manage device operating system, plan updates, and device security.
• Plan and develop a rollout plan for new technologies.
• Provide administrative support for the Technology department (e.g., Department Information & Activities, Assist in Budgeting, Raising of Purchase Requests).
• Maintain an inventory of equipment and software licenses, update computers with service packs/patches/applications, and prepare Service Desk reports ensuring smooth IT operations.
To apply for this position, please submit your application via the following link: https://cognitapeople.csod.com/ux/ats/careersite/1/home/requisition/1500?c=cognitapeople

Quyền lợi

Group medical insurance
Competitive leave package above Vietnam legal requirements

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-11 09:00:05

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
29/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần cứng/mạng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Service Desk Specialist - Mã tin đăng: 5310332. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

INTERNATIONAL SCHOOL HO CHI MINH CITY (ISHCMC)

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 28 Võ Trường Toản, An Phú, Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
It service desk specialist tại tỉnh/thành