Kế toán bán hàng (AR) - Ưu tiên ngành hàng retail

AL NABOODAH INTERNATIONAL (VIETNAM) CO., LTD
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

· Receiving and verifying documents of sale returns, damaged products, samples, gifts,… to ensure compliances with company policies
· Monthly and suddenly cash count with cashier
· Checking received money, follow up with customers’ loans and overdue amounts
· Checking red invoice and purchase order from Purchasing team compare with purchase receipt from Store manager and posting purchase invoice for Coffee shop.
· Monthly reconciliation cash/bank/Account receivable/Stock/AP
· Printing red invoices for customer and filling supporting documents for red invoice.
· Checking all sales transactions: sales order, sales quotation with sales policy, promotion program before posting sales invoice
· Preparing monthly VAT out report/ Quarterly used red invoice report
· Payment/Collect money from other department follow cash receipt voucher and cash payment voucher from GA.
· Preparing weekly/Monthly sales reports
· Other tasks will be assigned by GA/CA
· Attending periodic stock count with other departments and reconcile stock and propose solutions for stock variance
· Preparing monthly reports such as sales report, used bikes report, voucher report, financing report, promotion report,… etc
· Input bank receipt and credit card and AR transaction daily to clear customer payment and update AR summary and aging report.
· Reconcile bank transaction and all payment by cash and credit card to make sure all accuracy
· Ensuring all related accounting documents checked, filed and maintained in compliance with requirements from BOD, Head Office & local regulations.
· Checking cashier report, receipt note from cashier and sales contracts, promotions, vouchers, related documents from sales etc.
· Checking daily sales report and supervise all cash received to be deposited in bank within next working day.
System: ERP (Microsoft Dynamics NAV)

Yêu cầu công việc

· A minimum of 1-2 years’ experience in the management of financial systems and budgets, financial reporting, financial data analysis, taxation.
· Stress tolerance
· At least 0.5 year-working experience in AR at retail or FMCG company
· Knowledge of generally accepted accounting practices and principles
· Knowledge and experience of accounting computer applications
· Knowledge of applicable laws, regulations
· Bachelor degree in Accounting
· Knowledge of economic principle
· Attention to detail and accuracy
· Good at English skills and able to communicate in daily conversation
***BENEFITS***
- Support school fee for employee’s children
- Annual health check
- Quarterly bonus (on business target achievement)
- Long service award (5th, 10th, 15th, 20th year)
- Gift on occasions of new-born baby, marriage, condolences
- Transportation allowance
- Phone allowance
- Heath care package for employee and family
- 13th month pay
Work place:
- Dist. 7, HCMC.
- Disttrict 2, HCMC.

Quyền lợi

Chăm sóc sức khỏe
Du Lịch
Chế độ bảo hiểm
Chế độ thưởng
Tăng lương
Đào tạo

Cập nhật gần nhất lúc: 2021-06-24 18:52:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Kế toán bán hàng (AR) - Ưu tiên ngành hàng retail - Mã tin đăng: 2074633. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

AL NABOODAH INTERNATIONAL (VIETNAM) CO., LTD

Quy mô:
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Bán lẻ / Bán sỉ , Kế toán / Kiểm toán
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/07/2021
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây