Learning & Development Manager (Training Manager)

CÔNG TY TÀI CHÍNH TNHH MỘT THÀNH VIÊN SHINHAN VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job Summary:
- To assist Line Manager to implement companywide training programs to ensure alignment with business requirements/ strategies and enhance individual and organizational capabilities.
- To source, verify and closely work with training vendors, maintain a strong relationship with them and keep an up- to- date database of qualified vendors…
Training planning:
- Join field works to deeply understand the business and gain more business insights for training needs & development
- Monitor the training plan implementation within approved budget
- Work closely with Divisions/Departments to identify training needs to establish proper training plan.
Training implementation:
- Managing Training Budgets: Manage training budget.
- Assist in improving training effectiveness by deploying new approaches (multimedia, technology, framework, SOP, etc.)
- Lead and coordinate with internal trainers and external vendors to implement training courses (Orientation, Technical skill, Personal development, Leadership, etc.)
- Design relevant programs and assess their impact on employee performance and loyalty. Collaborate with Employee Engagement Team to foster a culture of continuous learning and development throughout the organization.
- Manage eLearning platform and cooperate with all relevant departments to provide eLearning courses.
- Evaluate and monitor training vendor’s performance, training quality and training results
- Identify and assess current and future training needs through job analysis with HRBP Team.
- Build & update training materials and kits (Lesson plan, slide, activities)
- Initially review and complete all service agreements/contracts, complete Vendor Selection Forms, payment…
- Deliver the training courses for all Divisions
- Coordinate with Compliance team for Compliance training implementation
Learning Development/ HR project
- Provide advice and support to line managers in building training guidelines/procedures/policies accordingly business requirements
- Support Line Manager in tasks related to Learning/ HR projects
- Propose initiatives and solutions to improve Learning function continuously
Others
- Manage and develop 2- 3 team members of Learning team
- Manage and keep track of training database, training records & reports and other related training documents. Make reports, analysis, and other ad- hoc tasks as per request by Line Manager

Yêu cầu công việc

Qualification
- University Degree majored in Banking/International business administration/ Human Resources
Work Experience
- Previous work experience in a multinational company and/or consumer finance/banking industry is an advantage.
- At least 15- year relevant experience in Training background is an advantage
Knowledge
- Fast learning new knowledge of business activities, processes and strategies
- General knowledge in Human Resource Management industry
- General knowledge in consumer finance / Banking knowledge in training management, talent development and performance management
- Strong understanding of the training process
Skills
- Interpersonal skills
- Ability to organize and prioritize tasks
- Facilitation and presentation skills
- Logical thinking
- Problem Solving skills
- PC skills (MS Windows, MS Office, especially excel & power point)
- Good English skills (verbal & written)
Attitude
- Open to learn and apply new knowledge
- Service mindset, “can do” attitude, result oriented
- Prudent & trustworthy
- Positive thinking
- Integrity
- Team spirit
- Detailed & considerate

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 10:56:58

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Learning & Development Manager (Training Manager) - Mã tin đăng: 3974406. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Tầng 3, Becamex Tower, 230 Đại lộ Bình Dương, Phường Phú Hoà, Thành phố Thủ Dầu Một, Tỉnh Bình Dương

Thông tin chung

Ngành nghề
Phát triển thị trường
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/01/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây