Legal Administrator

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM MANUFACTURING COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

KEY RESPONSIBILITIES AND AUTHORITIES• Administrative checking: Check the number of hard copies of contracts, the content of the contract, BAP, BOQ (if any) after getting executed from external consultants.
JOB SUMMARYTo contribute to the sustainable development of the corporation in Vietnam, the Legal Admin will be in charge of all administrative and secretary perspectives of Vietnam legal team.
• Execution Arrangement and Post Execution Procedures:
- Check the original copy together with approval system for the execution.
- Send/ Receive documents from external consultant/ third parties.
- Get documents/ contracts signed (seal and signature) by authorized representative/ legal representative).
- Record on Listed Tracking Documents with external consultants.- Book FedEx to courier hard copies to signing parties.
• Contract Filing and Storage:
- Obtain and keep track of all mandatory licenses, permits for operating in Vietnam as assigned by Senior Legal Counsel/ Legal Director.
- Deliver hard copies to End User.
- Record handover minutes from external consultants, update status of contracts for tracking purpose.
- Record tracking number on file Tracking list.
• Company Document Record and Storage:
- Storage of hard copies of charter, meeting minutes, POA,...
- Translate documents from Vietnamese to English and vice versa.
- Updating of soft copy in Database/ tracking list (Legal Server).
- Notarization/certification of documents and storage of the notarized copy or couriering them to the requester (if any).
• Company Licenses filing, tracking and storage:
- Storage of hard copies in office.- Storage of soft copy in Database (Legal Server).
• Company stamp administration: Manage the usage and storage of TTI companies’ chops in Vietnam.
• Monthly Report: Prepare Monthly report for VN team.
• Legal team&039;s secretary works:
- Order stationery: Check and register to buy stationery for team.
- Prepare presentation slides for VN Legal team (if needed).
- Submit payment documents for meals, legal services, notary fees, tokens, and other services used by the legal team.
- Check related bill’s information, prepare forms, obtain approvals and submit for Legal team’s contracts and internal payments.
- Prepare business trip (BTAA, air ticket, booking hotel, BTEE, etc.).
• Other tasks as assigned by the Senior Legal Counsel/ Legal Director.

Yêu cầu công việc

Functional Skills
Education
Experience
Bachelor or above
Administrative, Secretary
Minimum 04- year experience in practicing admin and secretary works in reputable company with huge workloads. Working experience for secretary in law firm is preferable.
Knowledge
- Expert in time and work Management.

- Problem Solving skills.

- Expert in Admin and secretary skills.

- Good communication and negotitation.

- Fluently in English, MS Office and IT for reporting and presentation.

- Good at Review Skills, Critical Thinking.

**Working Location: Deutsches Haus- Dist. 1- HCMC

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 03:55:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Pháp luật/ Pháp lý
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Legal Administrator - Mã tin đăng: 5279652. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM MANUFACTURING COMPANY LIMITED

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 9A VSIP II-A Street 27, Vietnam Singapore Industrial Park II-A, Vinh Tan Commune, Tan Uyen Town, Binh Duong Province, Vietnam.

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Legal administrator tại tỉnh/thành