Livestream Technician

CÔNG TY TNHH ONPOINT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Livestream Technician manages setup, quality control, and troubleshooting for livestream events. This role ensures smooth, high- quality broadcasts by operating equipment, monitoring performance, and resolving issues. Ideal candidates are proactive, skilled, and adaptable, with flexibility in hours and local travel. Key responsibilities include:

Monitor audio and video signals throughout the broadcast to ensure optimal quality and adjust settings as needed.
Research optimization, technical upgrade of livestream sessions. 
Maintain records of livestreams, equipment usage, and technical performance.
Prepare, configure, and operate livestream equipment, including cameras, audio systems, lighting, mixers, encoders and streaming software.
Oversee and monitor live broadcasts, quickly identifying and resolving technical issues in real time.
Work closely with content creators, producers, and other team members to execute the vision and ensure a smooth livestream experience.

Yêu cầu công việc

Educational Background: Bachelor’s degree at a related field.
Experience:

1+ years of experience in Livestreaming or Event Production technology.

Skills:

Always catch the trends on popular social networks such as Lazada, Shopee, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube.
Able to adapt to dynamic and fast- changing environment.
Knowledge of streaming protocols, network requirements, and platform specifications is an advantage.
Proficiency with livestream hardware (e.g., cameras, switchers, microphones, lightings) and software (e.g., vMix, OBS, TikTok Studio, vMix is a plus).
Able to travel within HCMC to various Livestream locations.
Proactive, hardworking, flexible, willing to learn, creative and friendly.
Able to work flexible work hours according to the timing of livestream sessions.
Competency:
Communication: Communicates confidently and professionally, respecting the audience, engendering confidence and trust from external stakeholders and from individuals, teams, departments and the company.
Client Centric: Building strong customer relationships and delivering customer- centric solutions.
Accountability & Ownership: Plans and balances a range of tasks, assignments, projects and resources. Be able to cope with conflicting demands without undue disruption to get things done.
Analysis & Problem Solving: Identifies and analyses a range of problems by isolating key issues, evaluating relevant data and reaching logical conclusions.

Quyền lợi

Full salary insurance
Laptop provided
Up to 19 days of leaves
Tet, performance bonus
Enjoy free coffee and tea
Night shift allowances
Premium health insurance
Flexible check- in/check- out

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-16 12:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
14/09/2025
Hình thức làm việc
Khác
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Thương mại điện tử
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Livestream Technician - Mã tin đăng: 5219187. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ONPOINT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây