Manager, Sales Administration And Customer Service

FRASERS PROPERTY VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hải Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position Overview:
The Manager, Sales Administration and Customer Service plays a key role in overseeing the entire Sales Administrative Support function, ensuring full compliance with standard operating procedures (SOPs) and documentation requirements. This position is responsible for maintaining a premium customer service standard for both local and international residential buyers.
As a central coordination point between internal teams and external agencies, this role ensures smooth project execution, high customer satisfaction, and accurate performance tracking. The incumbent will also oversee revenue recognition processes, sales documentation accuracy, and commission calculation for both the in- house sales team and agency partners — supporting overall business performance and operational excellence.
Responsibilities:
Sales Administration Leadership
• Collaborate with Sales Manager to support sales agents with administrative tasks, update the daily property inventory to support sales agents to choose the available housing unit and avoid any duplicated buyers for one single unit.
• Manage day- to- day sales supporting administrative operations for the residential project following the approved residential sales SOP.
• Prepare and manage all sales documentation, including booking forms, deposit agreement, sales purchasing agreement and all other required contracts aligning with payment schedules and construction progress until hand- over stage.
• Monitor and lead sales admin team to ensure the day- to- day database update on residential sales platform and prepare all reports of inventory stock, from booking to sold status breakdown by sales inhouse and external agencies.
• Maintain accurate records of buyer database, transactions and liaise with legal and finance teams to ensure compliance and timely processing.
• Ensure top confidential level for all sales and buyer database in both documentation and sales management platform following SOP.
• Guide the admin member to prepare sales and commission calculation report to reconcile with Accounting team before submitting for commission payment procedure.
Customer Service
• Track and follow up on customer feedback, liaise with R&D, Marketing and Sales teams to conduct satisfaction surveys to find out any advantages and disadvantages which in turn to feedback and contribute to the improvement for product, sales policy, standard of services.
• At the hand- over stage, work closely with all relevant teams to guide clients through the handover and defect liability period, ensuring satisfaction and achieve hand- over target promptly.
• Work closely with finance and collection team to achieve the cash collection target along the selling process until Pink Book hand- over stage.
• Collaborate with the sales team and other relevant departments during pre- sales and post- sales processes to handle all customers’ questions and inquires professionally in order to deliver great experiences for all clients, from visitor to buyer conversion.
• Coordinate with Marketing and Project Development teams to prepare all monthly, quarterly newsletter to update construction progress, inform any new promotion, benefit as well as branding campaign to customers.
• Act as the first point of contact for client inquiries via phone, email, and in- person.
• Propose any necessary promotion and services that can sustain and improve high quality standard and customer’s satisfaction.

Quyền lợi

Annual trip, family day, and numerous employee engagement activities
Minimum 40 training hours per year
13th month salary, performance bonus, annual salary review

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-15 02:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
07/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hải Phòng
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Manager, Sales Administration And Customer Service - Mã tin đăng: 5331352. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

FRASERS PROPERTY VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Manager Sales Administration tại tỉnh/thành