TAN HIEP PHAT GROUP
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Plan, conduct, analyze and report all market research to understand existing and potential customer and the category needs to guide product strategy to achieve strategies in short, medium and long term of Marketing Division

Analyze and evaluate trends and potential competitors of beverage categories and consumer in the beverage market to propose alternatives: new media, new products to confirm to determine and satisfy consumer needs to increase sales volume to achieve the short, medium and long term goals of the Marketing Division.
Develop a strategic market research roadmap that outlines the planned methodologies, timelines, and necessary resources, aligning with business goals
Define and conduct Ad- hoc market researches to support brands
Conduct comprehensive market research to identify trends, opportunities, and challenges in the ready- to- drink beverage segment. Provide regular updates on the competitive landscape and recommend strategies to maintain or gain a competitive advantage.
Define and conduct market research projects to capture customer insights on ideas, concepts…for both products, packaging, communication, marketing campaign… which helps making business decision
Analyze the results of Marketing activities vs target through Brand Health reports, retail tracking, provide necessary information, propose progressive actions to boost current brand growth or developing new products for superiors- related divisions and departments to ensure transparency, consistency and coordination in planning, evaluation, and monitoring from superiors and related departments.
Ensure research projects using marketing budget is effectively used within the approved DMEC / Net Sales range to achieve optimal profit for brands

Develops, maintains, and updates the new product development process, initiating and continuing new product “Idea to Launch” workflow to ensure a group of new concepts/products are available to be introduced or commercialized

Work closely with cross functional team such as brand team, R&D, Manufacturing as well as external suppliers to ensure project milestones are met.
Develop new products/ brands from concept to launch phase
Develop project plans for the entire product development
Creates and manages the new product development pipeline portfolio to achieve short, medium and long term plan growth targets
Manage project budgets and allocate resources efficiently.

Team: lead and develop team to achieve goals and support brand teams efficiently

Yêu cầu công việc

Excellent written and verbal communication skills
Have good relationships with research agencies.
Proficient in English
Have knowledge about Market Insight
Accountable and action oriented
5+ years consumer market research experience at the same position, FMCG experience is preferred
Proficient in MS Office
Bachelor‘s degree in business, market research, marketing or the social sciences required; MBA preferred.
Experience in leveraging multiple research tools and addressing various research issues (e.g. new product development, competitive position, and customer satisfaction).
Strong analytical abilities/mindset

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:29:23

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin - Mã tin đăng: 4043338. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: Số 219, Đại lộ Bình Dương, Thị Xã Thuận An, Tỉnh Bình Dương

Thông tin chung

Ngành nghề
Phát triển thị trường
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/01/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây