Market Research Executive

CÔNG TY EASIA TRAVEL
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Main tasks:
Participate inthemarketing activity of the company:
* Data Collection and Competitive Analysis: Develop and implement a company- wideprocess for ongoing collection and reporting of competitive data. This includes monitoringcompetitors’ activities across all operational regions (Vietnam, Thailand, Laos, &Cambodia) and synthesizing this information into actionable insights to inform strategicdecisions.
* Internal Research and Analysis:
- Client Behavior Analysis:Perform seasonal analysis of client behaviors, examiningvariations in requests and preferences during high and low travel seasons to bettertailor marketing strategies and product offerings.
- Production Analysis:Conduct regular analysis of production metrics and reportsextracted from our Enterprise Resource Planning (ERP) system to gaugeperformance, identify trends, and suggest improvements.
* External Market Research:
- Collaborate with the Digital Marketing Team and Brand Managers to ensure thatinsights from external market research are integrated into marketing campaigns andproduct development
- Use tools like Statista to conduct thorough research on travel and tourism producttrends, market dynamics, and consumer preferences. Provide comprehensive reportsto guide the development of new products and the adjustment of existing offerings.
* Internal Coordination and Reporting:
- Work closely with theDirectorof Marketing to design and execute 2- 3 specificresearch studies per year
- Regularlysurvey the needs, expectations andevaluations of Easia teams with regardto marketing tools and platforms in coordination with Head of Marketing, DigitalMarketing Team and Brand Managers
Other tasks:
Other tasks asassignedbythe DirectorofMarketingand Branding

Yêu cầu công việc

Competency:
- Good communication skills
- Knowledge of data processing(PC andMicrosoftSoftware)
- Confident in delivering training to Vietnamese and foreign staff
- Excellent English communication skills
- Strong analytical and problem solving skills andstrong decision making skills
- Proactive, determined, rigorous, methodical
- Strong computer skills(Excel,Word,Outlook)
- Strong presentation skills
- Experience: 2 years’ experience in Tourism Industry(Hotels/Hospitality, DMCs, TAs) Or 2 years’ experience in Marketing / Market Intelligence
- Must enjoy a structured working environment
- Self- motivated to learn newconcepts and participatein new projects
- High attention to detail
- Good critical & analytical thinking
- Good communicator with excellent presentation skills
- Must be able to work autonomously, yet as partof a larger team
Education
University: Bachelor’sor Master’s degree in a related field
Experiences
At least one year of experience in a similar position

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-05 20:25:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Market Research Executive - Mã tin đăng: 4391398. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 33 Phạm Ngũ Lão, Hoan Kiem, Ha Noi

Thông tin chung

Ngành nghề
Phát triển thị trường
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
02/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây