Merchandising Lifestyle Master

LOTTE VIETNAM SHOPPING JOINT STOCK COMPANY
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 7 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


A. Category Management



- Research, analyze and evaluate the market to identify customer’s needs and product/range opportunities. Visit relevant Trade & Lotte Sample Shows, if any



- Fully responsible for managing, developing and implementing Adults Clothes products as a Business Unit



- Strategy and customize to satisfy Customer Needs



- Work with Marketing and Store to develop and maintain the Pricing Strategy for the Category



- Keep up to date with Market Trends and deliver innovation and excitement to the range



- Maintain effective internal communications channel particularly with other Merchandiser Senior Managers, Category MD Teams, operations, sales & marketing, logistic and other functions within the organization



- Ensure clear communication and understanding to Operations of any action taken that impacts on the Customer or Store



B. Merchandising Management



- Definition of yearly targets in terms of sales, gross profits and later incomes for category in charge



- Achieve agreed targets and profits including Sales, Cash Margin, Statistical Margin, Later Income, Old Stock, Potential Old Stock, Stock



- Rotation, Stock Day’s, Own Brand Share, Core Customer Share, Stock Correction & Availability



- Effectively manage the performance of Adults Clothes products in terms of price, inventory, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation…



- Co-operate with Supply Chain to identify the most effective/cost efficient means of delivering product to the store



- Ensure that the Pricing Strategy is fully in place and understood by Suppliers



C. Employee Management



- Recruit, train, develop and manage Adults Clothes Merchandising team



- Provide professional training in order to develop qualified & motivated staff for managerial positions within the company



- Introduce the Company policies to the staff and make sure they well understand



- Check and manage staff’s performance, including attitude awards of work



- Co-operate with HRM for staff discipline



D. Reporting



- Reporting to Non Food Director all relating issues in the job and the team in charge



- Preparing weekly and monthly reports on duties in charge to the Non Food Director and/ or the General Director



- Doing other reports as requested by the General Director or Head Quarter in Korea


Yêu cầu công việc


Qualifications/ Competencies 



-   Good knowledge of in-charged category



-   A self-starter, highly organized, strong negotiation and communications skills



-   Good leadership skills in coaching, counseling, development, motivation and performance management



-   Ability to inspire confidence in others, foster a team culture and achieve objectives through influencing of others



-   Good interpersonal skills and ability to earn respect and trust from colleagues and partners



-   Ready to work under high pressure



-   Ready to go business in other provinces or abroad



Certificate/License/Course :



Bachelor Degree – major in Economics, Business Administration



Language Required:



Fluency in English or Korean language in both written and oral



Specific Experience 



5 years plus working experience in retail industry in which at least 3 years in the similar category, 3 years in management.


Quyền lợi

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Phụ cấp

  • Thưởng

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Tăng lương

  • Công tác phí

  • Phụ cấp thâm niên

  • Chế độ nghỉ phép

Cập nhật gần nhất lúc: 2019-10-21 06:30:02

Xem thêm

Thông tin khác


  • Bằng cấp:
    Đại học

  • Độ tuổi:
    33 - 45

  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Merchandising Lifestyle Master - Mã tin đăng: 864173. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 469 Nguyễn Hữu Thọ, Tân Hưng, Quận 7

Thông tin chung

Ngành nghề
Bán lẻ / Bán sỉ,, Hàng gia dụng / Chăm sóc cá nhân,, Thu mua / Vật tư
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 7 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/10/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây