Nhân viên Điều phối LLP (LLP_Coordinator)

DHL SUPPLY CHAIN (VIETNAM) LTD.
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 9, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 năm kinh nghiệm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

- Coordinator will use available customer routing guide tools to:
+ Communicate to the responsible parties when deviation occurred.
+ Provide recommendations to the shipment requestor on the best service level while taking into consideration the shipper needs.
+ Ensure the correct service level and carrier are always used for shipments.
- Reply to all internal and external stakeholders’ service inquiries:
+ E- Mail + Phone: Immediate Response
+ E- Mail only: Evaluation and Prioritization of the e- mail within two hours monitor the process from start to end and drive accountability from carriers and customs brokers. LLP will manage every shipment diligently and provide real time shipment status and solutions when required to customer LOM and customer&039; stakeholders
- Execute robust document archiving process (On- Site specific) and meet customer’s record keeping and Legal requirements.
- Support to obtain import/export licenses as needed and follow compliance requirement to record and manage shipments.
- Manage Proof of Delivery (POD) transmission from carriers’ system to customer&039;s system, follow up with carrier until closure, escalate and work with the system owner if any issue encountered to ensure all PODs are timely recognized.
- Will lead executions and planning for unique customer delivery request as needed. This includes tracking delivery as well as communicate timely on progress to LOM and relevant stakeholders.
- For all defined events such as, but not limited to, customer’s quarter end, Customers’ quarter end, public holidays and factory shutdowns, coordinator is expected to play a critical role in managing and planning uplift capacity, stakeholders’ communication and carry out flawless execution in order to maximize customer revenues and prevent customer’s production impact.
- Manage all incoming shipping documents information by capturing key information into SPT system and scan image related to customs shipping documents.
- Perform customer invoice swapping and price masking according to customer&039;s requirements

Yêu cầu công việc

- At least 1- 2 year of working experience in field of Logistics, Transportation and International Freight Operations (Air/Sea/Courier/Land) Operations in Technology Sector.
- Must be knowledgeable in computer skills (including but not limited to Word/Excel/PowerPoint/Outlook).
- Good communication in English & Vietnamese
- Excellent Stakeholder Management skills, analytical and problem solving skills
- Working experiences in 4PL environment, Key Account Management, and Program will be an advantage.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-01 08:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Nhân viên Điều phối LLP (LLP_Coordinator) - Mã tin đăng: 4530495. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Kho 01 ICD, Tân cảng Sóng Thần, Thị xã Thuận An, Bình Dương, Việt Nam

Thông tin chung

Ngành nghề
Giao nhận/ Vận chuyển/ Kho bãi
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 năm kinh nghiệm
Trình độ yêu cầu
Cử nhân
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
09/09/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây