Office Assistant (Yc Trên 3 Năm Kinh Nghiệm) Ngành Cơ Khí - Xuất Nhập Khẩu

VĂN PHÒNG ĐẠI DIỆN NORD GEAR PTE LTD TẠI THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

• Entering and processing customer orders efficiently and effectively within a stipulated time frame with a minimum error rate.
• Conducting a missing parts analysis for each order to be assembled in the workshop, including any related feedback about delivery times to be provided to customers, NORD sales partners and NORD sales.
• On time delivery monitoring/coordination with the NORD HQ in Singapore.
• Checking on a regular base the list of the accounts receivables already overdue provided by Finance and follow up the accounts to guarantee on time payments.
• Provide quotations for spare parts, replacement gear motors & inverters and industrial gear boxes. Checking the related stock status to get reliable delivery times to be provided to our customers, NORD sales partners and the NORD sales.
• Liaise with the NORD HQ in Singapore on the orders processed, to ensure the correct pricing and an on time delivery of the ordered goods.
• Filling of quotations, orders, specifications and any other documentation related.
• Liaise with NORD HQ- Singapore and local forwarders on specific local/international delivery requirements.
• Support of colleagues within the internal sales team and the order processing/logistics department if current workload requires additional support.
• Liaise with customers regarding Letter of Credit related matters, as well as giving feedback to the related customers / Nord sales partners regarding the specific terms of the Letter of Credit and documents required.
• Any other duties that deem to meet customer expectation or internal company needs. In exceptional cases, to conduct any other task given or to be assigned by the Office Manager of the company.
• Support and comply in full with all company policies, guidelines, standards, local & international laws and regulations, anti- corruption guidelines & legislation, export control legislation & guidelines and any other given working procedures.
• Continuous monitoring of the current order status. Frequent checking of the related stock status as well as the logistical requirement of the running orders to improve on time delivery.
• Coordinating with the freight forwarders to ensure that the correct documents are provided for each shipment. This includes but is not limited to any 3rd party documentation such as Certificate of Origin etc.

Yêu cầu công việc

Fluently written and spoken English.
A problem solving attitude is essential to make sure to understand and finally satisfy the individual customer needs and requirements.
Excellent knowledge of MS Office software, experience in SAP, and basic knowledge in CRM systems would be preferred.
Experience: Minimum of 3 years of order processing (on behalf of NORD HQ in Singapore) experience preferably in the Power Transmission or any other related industry is required.
A distinct independent, cooperative and creative working style, combined with the willingness to integrate into the local sales team is essential. Willingness to contribute to the NORD sales team’s targets (Teamwork)
Solid knowledge and clear understanding about the order entry & processing preferably with experience in SAP.
Solid knowledge and understanding about the import/export of goods, the international shipping terms (Incoterms 2010), logistics & forwarding is essential.
Education: Bachelor or any other equivalent education or extended working experience within the industry sector.

Quyền lợi

Competitive salary
13th- month salary
14 Days Annual Leave
100% target fulfillment rate: 2- 3 month bonus.
Annual health check- up
Full benefits as Vietnam labor law: insurances, annual leave...

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-31 04:55:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Office Assistant (Yc Trên 3 Năm Kinh Nghiệm) Ngành Cơ Khí - Xuất Nhập Khẩu - Mã tin đăng: 4610546. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

VĂN PHÒNG ĐẠI DIỆN NORD GEAR PTE LTD TẠI THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Xuất - Nhập khẩu
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
2
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
24/09/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây