Operation Staff

CÔNG TY TNHH SKY G (VIETNAM) LOGISTICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Support customer in negotiation with carriers about closing time/ demurrage / detention/ D/O extension if needed
Import: provide SI to network/GW offices, check and get client’s confirmation on draft of MBL/HBL. Also send confirmation mail to network/GW offices and follow to have final pre- alert docs from them to update for client accordingly. Make sure to submit manifest of every shipments in time, without failure.
Timely and accurately issue Debit note/invoice to customer/ network without KPI’s failure.
Booking with carrier directly follow the policy and negotiated with relevant parties (customer, network/GW offices, shipping lines) to arrange a suitable shipping schedule for each shipment.
Timely and accurately issue bill of lading to customer and send pre- alert to agent
Regular track and trace every shipment and update cargo status to customer/ sales/ network constantly.
Familiar handling operation USA/CAN routine shipment, correct submit AMS/VGM/MBL/HBL, gated in port timely
Receive booking,check booking for Air/sea export & import shipments and define shipment details.
Coordinate with logistics supplier to perform a standard service for ex- works shipments
Export: coordinate with Procurement supervisor & work with shipping lines/ co- loader to get booking confirmation, release booking to shipper after receiving confirmation from controlling party.

Yêu cầu công việc

Being careful, attention to detail, hardworking, enthusiasm, initiative in work, perseverance, determination to complete tasks.
Ability to work independent and teamwork, have good health, be honest in work, have a sense of responsibility & self- discipline.
Good skills of computers; Microsoft Office.
Having experience in US/Canada trade lane is an advantage.
Know how to handle situations flexibly and soft in the process of communication and working with customers.
Understanding of foreign trade and forwarding/ logistics services
Ability to communicate well, be agile, speak fluently, present persuasively, make a good impression on listeners.
At least 3 years experiences working for Forwarding – Logistics company at Operations/ Customer Service/ Documentation position.
Graduated from College or University in relevant majors.
Ability to work under high pressure and multitask required.
Be good at reading & written in English, good communication is an advantage.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-18 16:40:06

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Operation Staff - Mã tin đăng: 4427314. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH SKY G (VIETNAM) LOGISTICS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
12/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây