Platform Manager

CÔNG TY TNHH LANGUAGE TALENT SOLUTIONS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Foster strategic partnerships, understanding client business objectives, and brand identity for mutual business success.
Maintain platform store content according to client specifications, including titles, descriptions, attributes, etc.
Operate seller centers fluently, Conduct regular SKU hygiene checks, and analyze key reports for sales, order performance, and store health.
Lead the optimization of workflow through automation, coordinating activities, and addressing risks to ensure continuous improvement.
Manage end- to- end projects and execute promotional setups based on client requirements.

Key Responsibilities:
Workflow Optimization and Management:

Manage workflow optimization through automation.
Map, plan, and coordinate activities related to workflow.
Address WF/Queue related risks, collect feedback, and ensure continuous process improvement.
Strategic Partnership Development:
Foster strategic partnerships to drive mutual business success.
Develop a deep understanding of the client&039;s business objectives and brand identity.

Project and Promo Management:

Manage and coordinate projects (tickets) end to end.
Execute all promo setups and submissions according to client requirements.

Store Content Management:

Maintain client platform&039;s store content (title, descriptions, attributes, etc.) as per client specifications.
Coordinate with clients to update product details and price points.

Performance Analysis and Reporting:

Operate Shopee/Lazada/Tokopedia/Tiki seller centers fluently.
Understand and analyze basic reports on Seller Centre, including sales and order performance, product performance, store health, and promotion performance.
Conduct daily SKU hygiene checks to assess competitiveness, sales performance, stocks, pricing, etc.

Site Performance Reporting: Analyze daily, weekly, and monthly reporting of site performance via Key Performance Indicators (e.g., service levels).
Relationship Building:

Build a strong relationship with the site operations team (Market POCs/ Oms/ Team Leads) to ensure proper execution of the capacity plan.
Provide general education regarding the best workflow management practices

Yêu cầu công việc

Skills & Experience:

Working knowledge of Microsoft tools.
Organized and planned approach to work with the ability to navigate dependencies swiftly.
Understanding of the E- commerce domain.
Preferred knowledge of E- commerce Platforms (Marketplaces) and/or CMSs (SFCC, Magento, Shopify).
Liaise and collaborate with colleagues to ensure service results and developments are understood.
Desired – working experience with an E- commerce background. Minimum 3 years of experience (preferably with E- commerce Platform/Enabler).
Familiarity with Project Management tools.
Ability to handle last- minute changes, issues, and pressure situations.
Coordination skills across various locations for activities based on client briefs.
Understanding of web analytics data and knowledge of content management.
Strong analytical and problem- solving skills.
Strong interpersonal and communication skills, including the ability to interact effectively with internal and external teams.
Effective communication and stakeholder management skills.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-13 02:55:18

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Platform Manager - Mã tin đăng: 4178971. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH LANGUAGE TALENT SOLUTIONS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT phần mềm
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây