Pricing Staff

CÔNG TY TNHH YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 4 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Pricing Staff is responsible for all pricing activities and procurement of transportation services from ocean carriers, airlines, trucking companies, co- loaders, warehousing and other related logistics service providers. This position ensures competitive rates, cost optimization, and strong supplier relationships, while regularly updating market trends and developing pricing and purchasing strategies aligned with the company’s business objectives.
Key Responsibilities

Manage supplier relationships, evaluate performance, and maintain service contracts.
Analyze shipment requirements and recommend the most cost- effective and time- efficient logistics solutions.
Coordinate closely in the company sales, cs, operations, removal and finance teams to optimize costs and improve profitability.
Negotiate rates with shipping lines, airlines, trucking companies, overseas agents, and other service providers.
Develop and implement short- term and long- term pricing and procurement strategies.
Monitor and update freight rates, surcharges, customs, license fee and related costs for all trade lanes.
Research market trends, forecast rate fluctuations, and recommend timely adjustments.
Receive and process quotation requests from the Sales, CS team, internal or customers.

Benefits:

Social insurance paid in full salary, health insurance
Allowance: Attendance, lunch, transportation, foreign language (TOEIC 800 OR IELTS 6.5, N1,N2) and etc.
Business travel, company trip, health check up every year.
Holiday allowance: 500,000 VND 3 time/year
Salary review: Once per year
Working in a dynamic & supportive working environment
13th month salary + Bonus according to year- end KPI evaluation
Working Hours: 8:00- 17:00 or 8:30- 17:30, Saturday Work from home
Annual Leaves: 12 days
Training and career development opportunities.

Yêu cầu công việc

Strong understanding of global trade lanes, freight rate structures, and logistics markets.
University graduated, major in Economics, Foreign Trade, Maritime and so on.
High responsibility, flexibility, hard- working, and willing to learn more.
Ability to work independently and teamwork with multiple tasks and time management skill.
Strong and never give up spirit.
At least 3- 4 years of experience in Pricing/Procurement/ operation in Freight Forwarding or Shipping Line.
Proficient in English for business communication and negotiation; advanced MS Office skills, especially Excel.
Good negotiation and vendor management skills
Willing to learn and high motived.
Proven experience in handling quotations or cost checks for Air, Sea, Warehouse, CBT, Local trucking, customs declaration, and license application services

​​***** Candidates need to include expected salary on their CV.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-09 07:55:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 4 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Pricing Staff - Mã tin đăng: 5257211. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job