Purchasing Specialist (Chinese Speaking)

STELLA LEATHER GOODS (HO CHI MINH)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

· Vendor Research and Material Sourcing:
Conduct comprehensive market research to identify potential vendors and sourcing options for required materials for developing. Evaluate and assess suppliers based on quality, pricing, reliability, and delivery timelines.
· Supplier Evaluation and Negotiation:
Compare and analyze supplier offers to determine the most favourable deals. Negotiate contract terms, pricing, and agreements with vendors to secure cost- effective and quality purchases for Stella.
· Contract Management:
Draft, review, and manage contractual agreements with suppliers to ensure compliance and mitigate risks.
· Order Tracking and Delivery Oversight:
Monitor and track orders to guarantee timely delivery of goods. Coordinate with divisions to ensure material status, proper storage and inventory management.
· Quality Assurance:
Review and assess the quality of purchased products to ensure they meet company standards.
Implement and oversee quality control measures in collaboration with relevant stakeholders.
· Data Entry and Record Maintenance:
Maintain updated records of purchased products, delivery schedules, and invoices.
Enter detailed order information accurately into internal databases or procurement systems ERP.
· Reporting and Analysis:
Conduct cost analyses and provide insights for decision- making purposes to manager.
Prepare comprehensive reports on purchases, costs, supplier performance, and market trends.
· Vendor Relationship Management:
Build and nurture strong relationships with key suppliers to ensure high- quality merchandise and on- time deliveries. Collaborate effectively to resolve any issues or discrepancies that may arise.
· Inventory Management:
Monitor stock levels, forecast demands, and place orders as needed to maintain optimal inventory levels. Optimize supply chain processes for efficiency and cost- effectiveness.
· Industry Awareness and Networking:
Attend trade shows, exhibitions, and industry events to stay updated on market trends, new products, and potential suppliers. Establish networks and relationships beneficial for procurement strategies.
· Responsibility for tracking raw material delivery date. Purchasing and done the operation process no matter in local and oversea.
· Other tasks assigned by line manager.
· Price, Delivery and trade term comparison. Must source more than 2 suppliers and analysis advantage and disadvantage.
· Periodical price assessment and research Raw material item, always do market research to source for better vendor with competitive price and trade term.

Yêu cầu công việc

· At least 1 years of proven work experience in a Purchasing Officer or similar role (experience for working with China and Taiwan supplier is a plus)
· Language skill: English or
Chinese
- Good in writing, reading, listening and speaking (Chinese for listening and speaking is the priority)
- Business English & Chinese communication in speaking & Good cross- department commination skill
· Detail- oriented with excellent organizational and problem- solving abilities.
· Critical thinking skills: Observation, Analysis, Inference, Communication and Problem- solving.
· Comprehensive understanding of supply chain processes and inventory management.
· Ability to multitask, prioritize, and work in a fast- paced environment.
· Proficiency in market research techniques and procurement software/tools.
· Flexibility and the motivation to manage a demanding work schedule.
· Strong culture awareness – Honest, Royal and Respect.
Necessary qualities to live up to the mission and values which is professional, progressive, visionary and cosmopolitan.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-13 03:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
19/08/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Đồng Nai
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Purchasing Specialist (Chinese Speaking) - Mã tin đăng: 5143273. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Purchasing specialist

STELLA LEATHER GOODS (HO CHI MINH)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây