** In English:
Work closely with factories to find out the issues in advance.
Working, supporting with merchandisers, factories and customers to ensure product quality.
Monitoring and improving factories product quality, ensure QC reports ( daily report, inline report, final inspection report….) are done. Reporting all the fabric & trims, workmanship issues at factory to company.
Planning and managing the workflow of the QC department, ensure on going training and development of all QC staff to maintain order quality standards in the manufactures.
Other tasks as assigned by company
Maintain and ensure any standard (ISO, BV, etc.) applied by buyer is implemented, updated and followed by the QC team.
Check all the samples if they are met paperwork/buyer’s comments before sending to buyer.
Monthly review quality issues, analyze root causes and have preventative/corrective actions taken , issue the report to company to refer and prevent mistake happening again in the next orders.
Set up goals for QC team, assign staff to achieve the defined goals, monitoring the progress and provide guidance.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
** In Vietnamese:
Tổng kết vấn đề chất lượng hàng tháng, phân tích nguyên nhân gốc rễ và có phương án dự phòng / hành động khắc phục, báo cáo về công ty để tham khảo và ngăn chặn những sai sót tương tự xảy ra trong các đơn hàng tiếp theo.
Giám sát và cải thiện chất lượng sản phẩm của nhà máy, đảm bảo các báo cáo của QC ( kiểm tra chất lượng hàng ngày, inline, final…) được thực hiện. Báo cáo tất cả các vấn đề phát sinh về NPL, tiêu chuẩn kỹ thuật của nhà máy cho công ty.
Làm việc chặt chẽ với các nhà máy để tìm ra những vấn đề có thể phát sinh.
Làm việc và hỗ trợ kỹ thuật với merchandisers, các nhà máy và khách hàng để đảm bảo Chất lượng sản phẩm.
Kiểm tra tất cả các loại mẫu xem có đúng với paperwork/góp ý của khách hàng trước khi gởi mẫu đi.
Lập kế hoạch và quản lý quy trình làm việc của bộ phận QC, đảm bảo liên tục đào tạo và phát triển nhân viên kiểm tra chất lượng để duy trì các tiêu chuẩn chất lượng đơn hàng tại các nhà máy.
Duy trì và đảm bảo tiêu chuẩn (ISO, BV.v.v…) áp dụng bởi khách hàng đã được thực hiện, cập nhật và theo dõi bởi đội ngũ QC.
Thiết lập mục tiêu cho bộ phận QC, phân công cấp dưới để đạt được các mục tiêu được xác định, giám sát tiến độ và hướng dẫn.
Các nhiệm vụ khác theo sự phân công của công ty.