QA/QC MANAGER

CÔNG TY CỔ PHẦN CÔNG NGHIỆP HỖ TRỢ MINH NGUYÊN
Mức lương
thương lượng month
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh , Quận 9
Kinh nghiệm yêu cầu
2-5 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


- Prepare procedures, work instruction, forms comply with Intergrated Quality Environment Management System, ISO 9001:2015.


- Plan, assign and guide QC&QA team to implement activities related to QA & QC functions effectively.


- Compile and write training material and conduct training sessions on quality control activities.


- Plan and direct activities concerned with development, application and maintenance of quality standards for internal production. Develop and initiate standards and methods for inspection, testing and evaluation.


- Generate the Weekly, Monthly Reports based on the rejection data of IQC, IPQC, OQC, OQC support and customer’s return data, customer complaint.


- Arrange and chair quality meeting with all relevant departments to solve the problems and improve quality level.


- Coordinate and support Top management to hold meetings for Quality Review Management.


- Send improvement plan/Counter Measure to customers for highlighted quality issues within 72 hours and follow up the effectiveness of Counter Measure.


- Confer with customer by telephone, mail or in person to collect product quality status / information or obtain details of complaint to solve problems to enhance customer satisfaction.


- Work closely with suppliers to control Raw material, to ensure Incoming Material comply with Inspection Standards.


- Chair the meeting with suppliers to solve issues related to Non-conformance Incoming Material, generate CAPA (corrective & preventive actions) for suppliers and follow up the CounterMeasure.


- Manage measurement system, Tool & Equipment of Lab room and Lab staff activities..


- Deploy Advanced Product Quality Planning (APQP) activities to determine appropriate use of process controls with customers during pilot testing and mass production.


- Develop Failure Mode and Effects Analysi, (FMEA), Control Plans, Measurement system analysis, 8D Method, SPC,…


- Monitor and control budget for QC & QA department-signing of QA&QC expenses vouchers.


- Monitor and cooperate with staff from QC&QA deparment to ensure efficient management of department resources.


- Authority to stop production if major quality issue discovered but must immediately inform to Operation Manager and Managing Director.


- Authority to sign concession notes on issues having no impact to product safety or customers’ perception of the final product.


- Must confirm organizational changes with Operation Manager and Managing Director before execution.


Yêu cầu công việc


- Level: University Degree


- Language: Good writing and speaking in English.


- Computer: Microsoft Word, Excel, Outlook, Power Point.


- Experience: 3 year experience in QC&QA management field.


- Skill: Training, team work, coordinate, solve problem, decision, innovation mindset, statistic reports as histogram, SPC...


- Prefer to: Experience in Plastic Moulding, ISO 16949, Lean, Six sigma.


Cập nhật gần nhất lúc: 2020-01-21 17:10:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin QA/QC MANAGER - Mã tin đăng: 1065083. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 25 - 50
Trụ sở: Lô HT-1-1, Đường D2, khu công nghệ cao, P. Tăng Nhơn Phú B, Quận 9, TPHCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Sản xuất / Vận hành sản xuất, Quản lý chất lượng (QA / QC)
Cấp bậc
Quản Lý / Trưởng Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
2-5 năm
Trình độ yêu cầu
cử nhân
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/02/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây