Quality Manager

SCHAEFFLER VIETNAM CO., LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Quality process control
- Aassure inspection plan are effectively implemented
- Prepare yearly Cmk, Cpk plan and finish them in defined plan
- Evaluate risk and propose control method to optimize FMEA, Control Plan and Inspection Plan
- Create plan and conduct visual Gage R&R for visual checking operators in production lines
- Lead quality imrovement activites to improve Machine capability (Cmk)
- Evaluate failure parts and conduct iFC imrovement activity
- Assure scrap area & nonformity area are organized and scrapping process is followed
- Ensure quality standards in the production by regular product & process audits
- Support FMEA activity in corporation with IE FMEA coordinator
Projects running in Segment
- Manage Quality Engineers and Quality inspectors to assure the availability of PPAPs in process SAMPLEs
- Advise measuring adjustment and ensure suitable measuring equipment using
- Identify best practices from Europe & implement in Vietnam plant
- Follow up Line challenge action plan in case new line running or customer complaint
- Give strong support to all Segments for Quality topics if need
- Manage 100% checking after Assemby process for new project safelaunch activities
Quality management and team management
- Drive quality cost saving in Schaeffler Vietnam
- Build up Quality network to have benchmarking and best practices to apply in Schaeffler Vietnam
- Establish training plan for Quality Segment and Q inspectors and make sure training effectively implemented
- Manage Q Segment and proactively maintain Quality System in Segment to achive Quality KPls
Quality system and audit
- Support FFQ Quality program and Dojo activities
- Do 5whys analysis and finish corrective actions as planned
- Audit involved for ISO 9001 &IATF 16949, CQI, process audit, transfer & customer&039;s audit…
- Input data from Quality Segment for Q monthly report
- Analyze weaknesses (SWOT) of Q- system and improve them through day by day activities
Customer complaint and internal complaint
- React fast and appropriately do ROOT CAUSE and actions to customer complaints
- Be responsible for Intercompany complaint (SAP booking, 8D evaluation)
- Implement countermeasures and make sure FMEAs, control plans, inspection plans updated

Yêu cầu công việc

Proficient English
Quality awareness- ISO 9001/ IATF 16949/ Internal auditor IATF 16949
Good communication and reporting skills
10 year experience in area of production quality, quality planning and quality system, customer complaint handling
Good computer skills especially MS- Office (advanced excel)
Bachelor degree- technical background- Mechanical engineering is most preferable.
Knowledge and experience in 5 core tools (APQP, PPAP, FMEA, SPC, MSA), QC tools and 5S tool

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:07:29

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Quality Manager - Mã tin đăng: 4000318. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SCHAEFFLER VIETNAM CO., LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
22/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây