Quality Manager

SCHAEFFLER VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Biên Hòa, Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Quality process control
- Support FMEA activity in corporation with IE FMEA coordinator
- Ensure quality standards in the production by regular product & process audits
- Prepare yearly Cmk, Cpk plan and finish them in defined plan
- Lead quality imrovement activites to improve Machine capability (Cmk)
- Evaluate risk and propose control method to optimize FMEA, Control Plan and Inspection Plan
- Aassure inspection plan are effectively implemented
- Assure scrap area & nonformity area are organized and scrapping process is followed
- Evaluate failure parts and conduct iFC imrovement activity
- Create plan and conduct visual Gage R&R for visual checking operators in production lines
Projects running in Segment
- Manage Quality Engineers and Quality inspectors to assure the availability of PPAPs in process SAMPLEs
- Identify best practices from Europe & implement in Vietnam plant
- Advise measuring adjustment and ensure suitable measuring equipment using
- Give strong support to all Segments for Quality topics if need
- Follow up Line challenge action plan in case new line running or customer complaint
- Manage 100% checking after Assemby process for new project safelaunch activities
Quality management and team management
- Establish training plan for Quality Segment and Q inspectors and make sure training effectively implemented
- Manage Q Segment and proactively maintain Quality System in Segment to achive Quality KPls
- Drive quality cost saving in Schaeffler Vietnam
- Build up Quality network to have benchmarking and best practices to apply in Schaeffler Vietnam
Quality system and audit
- Audit involved for ISO 9001 &IATF 16949, CQI, process audit, transfer & customer&039;s audit…
- Analyze weaknesses (SWOT) of Q- system and improve them through day by day activities
- Do 5whys analysis and finish corrective actions as planned
- Input data from Quality Segment for Q monthly report
- Support FFQ Quality program and Dojo activities
Customer complaint and internal complaint
- Be responsible for Intercompany complaint (SAP booking, 8D evaluation)
- Implement countermeasures and make sure FMEAs, control plans, inspection plans updated
- React fast and appropriately do ROOT CAUSE and actions to customer complaints

Yêu cầu công việc

Knowledge and experience in 5 core tools (APQP, PPAP, FMEA, SPC, MSA), QC tools and 5S tool
Proficient English
Bachelor degree- technical background- Mechanical engineering is most preferable.
Quality awareness- ISO 9001/ IATF 16949/ Internal auditor IATF 16949
Good computer skills especially MS- Office (advanced excel)
10 year experience in area of production quality, quality planning and quality system, customer complaint handling
Good communication and reporting skills

Quyền lợi

- Đào tạo
- Du Lịch
- Chăm sóc sức khỏe
- Chế độ bảo hiểm
- Chế độ thưởng
- Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:31:40

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Quality Manager - Mã tin đăng: 4047627. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: KCN Nghiệp Amata, Long Bình, Biên Hòa, Đồng Nai

Thông tin chung

Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 năm
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây