Quản lý thương hiệu (Ecommerce)

CÔNG TY TNHH ACECOM VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

The Brand Leader will be responsible for developing brand strategies, marketing plans, and product innovations to drive product growth. They should feel comfortable working cross- functionally to execute these strategies and ensure brand consistency. The Brand Leader will play an ownership role in strategic planning and execution of the go- to market strategy for the assigned e- Commerce platforms and brands. Primary responsibilities include develop and implement brand- building strategies that increase sales/profits and customer engagement. Running daily operations of the e- Commerce’s stores for an assigned set of brands.
Key Responsibilities but not limited to:
· Propose, develop and execute brand strategy including channel selection, product strategy, pricing strategy and go- to market approach
· Coordinate cross- functionally to ensure consistency in brand- related decisions
· Oversee marketplace management, digital marketing operations and digital platform operations;
· Forecasting of annual sales and management of inventory planning & replenishment;
· Identify and execute the marketing roadmap and program innovation to drive this vision using Promos, Coupons, CPC ads, Display ads;
· Measure and report on category/item performance as well as provide suggestions on continuous improvement strategies to improve e- Commerce stores performance;
· Performing market research; Monitor trends and keep a close eye on competitive products in the marketplace; Analyse brand positioning, consumer insights and other various data including, but not limited to sales trend, conversion rates and return trends.
· Partner with Digital Advisor, Client Sales, Creative Development, and Support departments on launch successes including merchandizing, performance management, etc.;
· Maintain quality control of the product listings, ensuring all information is accurate and that product and pricing are up to date.

Yêu cầu công việc

· Experience in identifying target audiences and devising effective campaigns
· Data- driven thinking and an affinity for numbers
· Up- to- date with latest trends and marketing best practices
· Proven working experience as e- commerce brand leader
· Proven ability to develop brand and marketing strategies and communicate recommendations to the brand’s owners.
· Degree in marketing or a related field
· Strong analytical skills partnered with a creative mind
· Good communication skills in English
· Excellent understanding of the full marketing mix

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:23:37

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Quản lý thương hiệu (Ecommerce) - Mã tin đăng: 4031438. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ACECOM VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
25/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây