Retail Marketing Leader

HIGHLANDS COFFEE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 7 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Summary:
The Store Activation Team Leader is responsible for leading integrated nationwide campaigns (LTOs, brand, thematic campaigns) to achieve revenue targets within the approved budget. This role focuses on both in- store and out- of- store activities, ensuring performance marketing aligns with brand objectives.
Key Accountabilities:
Nationwide Campaign Planning

Propose and obtain ROI approval from the finance team to ensure financial viability.
Collaborate with Product and Demand Planning teams for S&OP forecasting, including monthly and bi- monthly tracking of campaign performance.
Conduct performance marketing planning with agencies to optimize campaign effectiveness.
Work with Local Store Marketing, Store Operations, and Product teams to align on activity mechanics, investment, execution, and key messaging in stores.
Effectively control the budget to ensure all activities remain within financial parameters.

Nationwide Campaign Execution

Review forecasts bi- monthly with Product and Demand Planning teams to adjust the plans and resource allocation based on real- time performance data and market feedback.
Follow up with performance marketing and media agencies to monitor campaign progress, optimize performance, and address any issues that arise during execution.
Work closely with the Local Store Marketing team to ensure successful execution of nationwide campaigns, providing guidance and support as needed.
Lead communications with Store Operations, Local Store Marketing, and Product teams during the campaign period to ensure alignment on campaign goals, execution timelines, and any operational adjustments required.
Conduct post- campaign evaluations to assess the effectiveness of the execution and gather insights for future campaigns.

Annual Planning Support

Assist the Senior Manager in proposing an integrated marketing plan, including activities based on product campaign launches (online, offline, AC Builder, flash sales, etc.).
Compile relevant data and market insights to support the proposal of the annual plan.

Yêu cầu công việc

03+ years of experience in a similar role. Experience in F&B or retail marketing is preferred.
Experience in promoting and selling products.
​Understanding of retail marketing principles and strategies, particularly in the context of BTL marketing.
Ability to collaborate effectively with cross- functional teams and external partners/ vendors
Strong ability to interpret data and evaluate budget expenditures against results for optimal resource allocation
Basic knowledge of digital and performance marketing.
Proficient in planning and presenting marketing initiatives.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-14 11:35:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Retail Marketing Leader - Mã tin đăng: 4708746. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: t19/2, khu phố 2, ấp bình thuận, xã thuận giao, huyện thuận an, tỉnh bình duong

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 7 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
01/11/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây