* Will be discussed with details in the interview.
Investigating guest complaints about room quality or service issues
Reviewing room inventory reports to determine if additional rooms need to be added to accommodate increasing demand
Reporting financial results to senior management regarding room revenues and expenses
Supervising housekeeping staff to ensure that rooms are cleaned properly and efficiently
Monitoring occupancy rates, pricing structures, and competitors’ room rates to ensure that the hotel’s revenue goals are being met
Creating detailed reports on occupancy rates, accounting for changes in rates, and identifying opportunities for improvement
Ensuring that all taxes are collected and paid on time, including sales tax, room tax, and occupancy tax
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Đảm bảo rằng tất cả các loại thuế được thu và thanh toán đúng hạn, bao gồm thuế bán hàng, thuế phòng và thuế chiếm dụng
Báo cáo kết quả tài chính cho quản lý cấp cao về doanh thu và chi phí của phòng
Giám sát nhân viên dọn phòng để đảm bảo rằng các phòng được làm sạch đúng cách và hiệu quả
Cho phép hoàn tiền cho những khách không hài lòng với kỳ nghỉ của họ hoặc những người bị tính phí quá cao
Tạo các báo cáo chi tiết về tỷ lệ lấp đầy, tính toán các thay đổi về tỷ lệ và xác định các cơ hội để cải thiện
Xem xét các báo cáo kiểm kê phòng để xác định xem có cần bổ sung thêm phòng để đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng không
Theo dõi tỷ lệ lấp đầy phòng, cơ cấu giá và giá phòng của đối thủ cạnh tranh để đảm bảo đạt được mục tiêu doanh thu của khách sạn
Điều tra các khiếu nại của khách về chất lượng phòng hoặc các vấn đề về dịch vụ