Sales Admin

UNIEXPORT CO., LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Sales Coordination & Customer Meeting Management

Follow up with customers & sales team after meetings to collect feedback or required documents.
Manage sales calendars, set reminders, and ensure the sales team is well- prepared for each meeting/ visit of customers.
Assist sales staff in scheduling, arranging, and confirming meetings with customers.
Work closely with departments such as operations, accounting, factories, and customer service to ensure smooth meeting/ visiting of customers.
Coordinate logistics/ administration for customer visits (transportation, on- site arrangements, meeting room booking/ beverage, customer hospitality, gift…).
Prepare, check, and manage meeting- related documents for sales team.

Customer Care Support

Support planning and execution of in- person customer care activities (e.g., customer visits, factory tours, events/ ceremonies, or business lunches/ dinners).
Maintain an updated customer contact information, assist in nurturing long- term relationships with clients.

Sales Cost Management & Paperwork Coordination

Ensure all supporting documents are complete, accurate, submitted on time according to company policies.
Maintain an organized filing system for all sales cost documents for monthly and annual audits.
Coordinate with relevant departments to prepare, verify, and manage all sales expense documents (meetings, travel, hospitality, samples, gifts, events).

Sales Cost Planning & Budget Support

Prepare a cost plan and coordinate approval processes before execution of customer care activities.
Monitor actual spending versus planned budgets and highlight any discrepancies.
Prepare simple expense reports or summaries for upper managers to review regularly.
Support the sales team in planning monthly, quarterly, and annual customer meeting budgets.

General Administrative Support

Perform other duties assigned by the upper manager.
Handle routine office tasks: printing, scanning, emailing, data entry.
Assist with organizing sales events, customer gatherings, or internal training sessions.

Yêu cầu công việc

Good time and task management skills.
Good working knowledge of MS Office products (Word, Excel, PowerPoint, Outlook), Microsoft Office 365, and the ability to quickly adapt and work with new software
Fast learner, Independence, passion for sales
Strong research and organizational skills.
Have excellent planning and reporting skills.
At least 6 months of experience in the same position
Proficient English skills, both written and spoken
Familiar with Salesforce CRM is a plus
Aptitude in delivering attractive presentations
Exceptional Knowledge of products, sales skills, and sales process.
Strong negotiation and communication skills
Outstanding problem- solving, and analytical/ observation skills.
University Degree/ College in related fields

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-04 01:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
18/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Admin - Mã tin đăng: 5434794. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

UNIEXPORT CO., LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: 2nd Floor Master Building 41-43 Tran Cao Van street, ward 6, dist 3, Ho Chi Minh city

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây