Sales Assistant (Nguyên liệu, phụ gia ngành nước giải khát)

CÔNG TY CỔ PHẦN S.I.M. VN
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

POSITION OVERVIEW
The Sales Assistant supports the sales team by handling administrative tasks, managing sales documentation, tracking orders and deliveries, maintaining accurate customer records, and coordinating with internal departments. This role ensures smooth sales operations, timely communication with clients, and effective support for business growth.
KEY RESPONSIBILITIES
Documentation & Contract Management
· Act as the focal point for receiving, drafting, verifying, tracking, and processing contracts, product technical documents, correspondence, goods status updates, and customer complaints.
· Prepare and issue quotations.
· Provide, track, and update documents, certificates, and samples sent to customers.
Sales Data & Order Tracking
· Track customer outstanding balances (accounts receivable).
· Accurately update sales information, project status, and departmental data.
· Manage and follow up on product samples.
· Monitor purchase orders (PO) and delivery schedules.
· Update reports on sample status, projects, new wins, forecasts, and market research in ERP and reporting templates.
Customer Records Management
· Organize and store customer- related information, including contracts, appendices, technical documents, request forms, product information, and other relevant materials.
Administrative & Support Activities
· Support sales events, exhibitions, and company/partner activities.
· Consolidate monthly team expenses (travel, sample delivery, other costs) and prepare payment requests.
· Coordinate with admin to arrange business trips and handle other administrative tasks for the team.
· Purchase gifts for customers (e.g., grand openings, birthdays).
· Purchase market samples and prepare sensory evaluation samples.

Yêu cầu công việc

Education
· Experience: 2–3 years of experience in a similar position. Preferably with experience in the food ingredients, flavors, or food additives industry.
· Bachelor’s degree, preferably in Food Technology, Economics, Accounting, or Business Administration.
· Languages: Basic level required; intermediate level is an advantage.
Skills & Competencies
· Honest and reliable.
· Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
· Creativity in problem- solving and preparing sales materials
· Good organizational, multitasking, and time management skills.
· Strong negotiation and persuasion skills.
· Detail- oriented, proactive, and hardworking.
· Effective communication and teamwork abilities.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-03 23:40:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
13/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Bán hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Assistant (Nguyên liệu, phụ gia ngành nước giải khát) - Mã tin đăng: 5247201. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN S.I.M. VN

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số D.07B Đường số 3, KCN Long Hậu, ấp 3, Xã Long Hậu, Huyện Cần Giuộc, Tỉnh Long An, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây