Principle Accountabilities
To develop, train and manage a professional and highly responsible sales forceTo ensure the store&039;s business operations and B2B sales as well as the company’s brand name are successful according to the Company&039;s business strategies
Trách nhiệm chính:
Đảm bảo hoạt động kinh doanh của cửa hàng và B2B cũng như thương hiệu công ty thành công theo chiến lược kinh doanh của Công tyPhát triển, đào tạo và quản lý đội ngũ bán hàng chuyên nghiệp và có tinh thần trách nhiệm cao.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Roles & Responsibility
Planning & Strategy:
To co- operate with all relevant departments (Marketing, R&D,...) to evaluate each regional area’s market trend, competition, provide feedback and improvement strategies about products, pricing, and packaging,… appropriate for the market and customers.
To deploy monthly, quarterly and yearly sales volume KPIs targets, Trade & marketing activities and company policies to sales force
To set up the annual Business Strategy/ Plan achieve the monthly/quarterly/annual the store’s revenue as well as Company strategies
Operation:
General management of the store&039;s QSC (Quality- Service- Cleanliness)
Managing P&L (Profit&Loss), controlling expenses.
To co- operate with Production department to ensure production plan as well as production time
Personnel:
To build up a sales force work in the CJ principles “Integrity – Passion – Creativity- Respect”
To be well- cooperative with relevant Departments in the recruitment and selection, coaching, evaluation & development of all Sales employees toward the achievement of business
To motivate sales team for innovation and creativity, to challenge and recognise them for their contribution to the success of the operation at store.
Vai trò & Trách nhiệm:
Phối hợp với tất cả các bộ phận liên quan (Marketing, R&D,...) để đánh giá xu hướng thị trường, cạnh tranh của từng khu vực, đưa ra phản hồi và chiến lược cải tiến về sản phẩm, giá cả, bao bì,… phù hợp với thị trường và khách hàng.
Triển khai thực hiện các mục tiêu KPI về doanh số hàng tháng, hàng quý, hàng năm, các hoạt động thương mại & tiếp thị cũng như chính sách của công ty cho đội ngũ bán hàng
Lập Chiến lược/Kế hoạch kinh doanh hàng năm để đạt được doanh thu hàng tháng/quý/năm của cửa hàng cũng như chiến lược của Công ty;
Quản lý QSC (Chất lượng- Dịch vụ- Vệ sinh) của cửa hàng
Phối hợp với bộ phận Sản xuất để đảm bảo kế hoạch sản xuất cũng như thời gian sản xuất
Quản lý P&L (Profit&Loss), kiểm soát chi phí.
Kế hoạch và chiến lược:
Động viên đội ngũ bán hàng trong việc đổi mới và sáng tạo, thử thách và ghi nhận những đóng góp của họ vào sự thành công của các hoạt động tại cửa hàng.
Hợp tác tốt với các Phòng ban liên quan trong việc tuyển dụng, lựa chọn, huấn luyện, đánh giá và phát triển tất cả nhân viên Kinh doanh nhằm đạt được mục tiêu kinh doanh
Xây dựng đội ngũ bán hàng làm việc theo tôn chỉ CJ “Chính trực – Đam mê – Sáng tạo – Tôn trọng”
Vận hành:
Nhân sự: