Sales Support Executive

CÔNG TY TNHH SEKO LOGISTICS (VIỆT NAM)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Overview
SEKO Logistics Vietnam is seeking for a dynamic and results- driven professional partner to join our dynamic logistics team to support the sales function with strategic and administrative responsibilities. This role bridges commercial efforts and operational excellence, helping us deliver value- driven freight solutions to our local and global clients
Roles and Responsibilities
· Help identify upselling and cross- selling opportunities through client interaction and data analysis
· Handle administrative tasks such as pricing requests, tender documentation, and contract management
· Building a solid relationship with our customers to maintain all existing business and to increase share of wallet to bottom- line growth.
· Participate and support in marketing activities for product promotion or special program.
· Maintain Salesforce systems with updated customer information, leads, and sales pipeline activities
· Communicate proactively with customers regarding shipment details, delays, or custom requirements
· Handle additional tasks assigned by direct Manager or functional team.
· Co- ordinate with internal stakeholders to ensure that a new customer onboarding is going smoothly.
· Generate performance reports and insights into sales forecasting and strategic decision- making
· Coordinate with operations and customer service teams to ensure smooth shipment execution
· Assist sales representatives with quote preparation, presentations, and customer follow- ups

Yêu cầu công việc

Education and Experience requirements
· Proficiency in Microsoft Office and CRM systems (e.g., Salesforce, CargoWise)
· Excellent communication and interpersonal skills in both Vietnamese and English, Chinese speaking is a plus
· A positive, collaborative attitude and customer- focused mindset
· Prior experience in freight forwarding or logistics (1–3 years preferred)
· A degree holder with a strong understanding of Incoterms, global shipping practices, and supply chain terminology
· Detail- oriented with strong organizational and multitasking abilities
· A customer- centricity and A growth mindset with good understanding and experience in working under a “high- speed- requirements” in the FFW business.
Job Skills, Personality and Competencies for this position
· Strong communication and interpersonal skills
· Proficiency in Microsoft Office – Excel, Word and PowerPoint
· Independent, strong leadership, team spirit, highly adaptable, good self- starter.
· Flexible, hands- on, able to work under pressure, detail- oriented with strong analytical and problem- solving skills, can meet tight deadlines.
Working Address & Working Time:
Working at HCM office- The Six8 Building, 24- 26 Phan Dinh Giot Street, Ward 02, Tan Binh District, HCMC
Working time: 08h30 to 17h30 from Monday to Friday
Benefits:
· Awards for most outstanding individuals every quarter, every year
· Annual health check up
· Group health insurance
· Training & Development opportunities
· Team building activities, company outing trip
· Full gross salary payment for compulsory insurance
· The 13th month Salary
· Performance appraisal and salary review twice a year

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-10 15:15:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
07/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Support Executive - Mã tin đăng: 5208279. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH SEKO LOGISTICS (VIỆT NAM)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Sales support executive tại tỉnh/thành