Seafreight Customer Service Executive

BOLLORÉ LOGISTICS VIETNAM
Mức lương
thương lượng
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Execute Transport Orders in the TMS according to SOPs
• Optimize possible consolidations when/if possible.
• Secure up-to-date creation of information in the TMS: Tasks, milestones, events, deviations and any other relevant information, to guarantee the correct execution of shipment, and data quality according to customer SOP and internal standards.
• Produce documentation according to customer profile and country specifics.
• Perform the transport plan according to Customer Expert Solution (CES)’s instructions, or through alternative solutions, should the instructions not be applicable.
• Organize pre and post-carriage.
• Control detention and demurrage risks.
• Check all required documents and secure compliance: Commercial invoice, packing list, cargo compliance (e.g. nature, geography, party).
Network Interactions
• Coordinate with Customer Expert Solution (CES) in case of amendment of solution if needed.
• Coordinate with IFF Operator in case of operational issues on productivity.
• Possibly coordinate with BPO, SSC and HUB to complete execution.
Manage Invoicing ( if any )
• Perform auto rating:
Control correct rate application.
If error is identified, amend rate and escalate issue to auto rating accountable.
• Produce, collect, store necessary documents to support the invoice.
• Post and send customer invoice according to customer SOP and internal standards.
• Assist Accounting teams in case of invoicing discrepancies.

Yêu cầu công việc

• Meticulous and excellent organizational skills.
• Ability to work independently and within a team environment.
• Sound knowledge in all aspects of transport in relation to Freight Forwarding.
• Ability to work with multiple divisions and stakeholders.
• Basic understanding of invoicing procedures in relation to transport.
• At least 1 year of experience in Transportation / Logistics in a fast paced environment.

Quyền lợi

Competitive salary, 13th month salary & Performance bonus (up to 2.5 months salary)

Healthcare premium program

Training opportunities (internal, external, overseas). English, French & Yoga class

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-07-04 02:12:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Seafreight Customer Service Executive - Mã tin đăng: 2818834. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

BOLLORÉ LOGISTICS VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng, Xuất nhập khẩu, Vận chuyển/Giao nhận
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
24/07/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây