Senior Consultant - Payroll And HR Consulting

ACCLIME VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

At Acclime, we seek for people who care about delivering honest, professional and quality advice to our extended business community. We value diversity, inclusion, and trust, and we search for extraordinary individuals who are excited about working in an international corporate service practice. If you are aligned with our core values and our goals to deliver the best value for our business community in Vietnam, then you are in the right place. We look forward to meeting you! Our organisational culture is at the core of what we do. Our values define our identity, and our staff are part of the journey towards growth, development and success together with our clients and partners. We know companies with a strong culture and identity thrive the most in the long run, which is why our culture is a priority.Now, let’s dive right into the job summary and explore the essentials of this exciting role.
Job summary.
This role will help you take your career to the next level, and we will be there with you to guide you throughout your professional growth and ensure you reach your true potential.
In this exciting and challenging role, you will work in our Payroll and HR Consulting Team located in our Ho Chi Minh City office as Senior Consultant – Payroll and HR Consulting. You will work closely with clients and be part of a team responsible for meeting all aspects of clients’ relevant payroll and other needs in accordance with the signed service agreements.
What you will do. A day in the life.
The Senior Consultant’s primary responsibility will be to ensure the client’s Salary/SHUI/PIT records and reporting are compliant with relevant standards, client requirements, and in accordance with local Vietnamese regulations, as well as complying with requirements of the firm. The responsibilities of the position include, but are not limited to:
• Possesses strong knowledge and expertise in managing end- to- end payroll processes for clients, with responsibility for handling key client accounts of the team.
• Capable of representing the Line Manager in client calls and meetings, ensuring professional communication and adherence to business standards.
• Maintains strong relationships with clients, working closely with key decision- makers to ensure high levels of client satisfaction.
• Supervises, supports, and reviews the work of team members, ensuring accurate and timely service delivery to clients.
• Collaborates with the Line Manager and higher levels within the team on client matters, including service proposals, ongoing account management, and meeting the firm’s service standards.
• Ensures all payroll transactions are accurately processed, properly controlled, and reported in accordance with internal deadlines and company policies.
• Oversees compliance with Vietnamese Labour Law, including Payroll, Social/Health/Unemployment Insurance (SHUI), Personal Income Tax (PIT), and other statutory reporting obligations, ensuring timely submissions.
• Reviews labour reports, SHUI reports, and PIT finalisation dossiers; coordinates with authorities and external auditors as necessary.
• Participates in the development and review of HR policies and processes; creates HR templates and supports the Line Manager in delivering HR consulting services to help clients establish efficient HR practices.
• Assists Line Manager and higher levels within the team managing the team’s internal administration and operational processes, while maintaining a thorough understanding of the software and systems used to deliver services to clients.
• Proficient in using English for professional business communication, including written correspondence with international clients, delivering training sessions, and conducting presentations.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-15 00:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Consultant - Payroll And HR Consulting - Mã tin đăng: 5397953. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ACCLIME VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Senior consultant tại tỉnh/thành