Senior Customer Service (Chemical Background)

SGS VIETNAM LTD.
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Phú, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 năm kinh nghiệm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

- Respond to test inquiries and queries from customers and provide a thorough and speedy resolve, handle daily operation of the CS Team (inquiries, quotations, samples receipt/dispatch, buyer information, invoicing, debt collection, etc.).
- Stay up- to- date with company policies and procedures, as well as EE industry standards, such as the Restriction of Hazardous Substances (RoHS) directive, WEEE Directive, REACH SVHC Regulations.
- Ensure customer care service standard of the company is strictly adhered to by every customer service personnel, ensure that SGS&039; customer database is properly entered and kept in a way that whenever any information is needed in the future, it can be easily accessed.
- Collaborate with Sales team, Operation Team and Technica Ladder Team to ensure customer needs are met, provide technical information and technical support to customers accrurately.
- Manage client complaint such as investigate complaints/claims, suggest solution for management’s approval, response to clients and have proper actions to improve the situation.
- Review and close required documentation after completing the jobs. Responsible for quality management system (SOP, forms, guidelines, quality database update, etc.).
- Follow up special test orders from EE Key Accounts which produce finished good such as TTI, Estec, Datalogic, Vinfast, etc with the complicated test items, test plans and special requirements in TAT and Technical Special Requirement.
- Develop and maintain positive relationships with customers, promoting customer loyalty and repeat business
- Participate in recruiting and training of fresh customer service employees

Yêu cầu công việc

- At least 2 years of experience in the TIC field or in any related area
- Familiarity with various practices, concepts, and procedures of the field gives you an added advantage
- Excellent written and communication skills in English
- Strong problem- solving and customer service skills
- Ability to thrive effectively under pressure
- Bachelor&039;s degree in a relevant field or equivalent experience
- Ability to work independently and as part of a team

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:47:06

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Customer Service (Chemical Background) - Mã tin đăng: 4075193. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SGS VIETNAM LTD.

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 năm kinh nghiệm
Trình độ yêu cầu
Cử nhân
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
24/03/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây