Senior Marketing Strategy Analyst

CÔNG TY TNHH CJ FOODS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 8 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
Strategic Brand Planning

Support Senior MKT Strategy Manager to build cross- cate strategies.
Support Categories to build up healthy portfolio with positive OP%
Collaborate with Sales Strategy to support Categories in building channel strategy, especially for NPIs
Brainstorming fresh MKT ideas with senior management
Consolidate reports from Categories & Comm team to analyze & evaluate the campaign effectiveness (promotion scheme, sampling, branding, POSM). Set up ROI KPI for promotion scheme.

Market trends & Customer Insights:

Study other countries&039; portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
Handle all market research/ surveys both via agencies & in- house
Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads

Budget Management:

Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.

Yêu cầu công việc

Have knowledge of financial management
Have 5- 8 years of experience in strategic analyst positions of FMCG companies
Positive attitude, result oriented, business acumen.
A Bachelor degree or equivalent
Strong in presentation skills in English
Proficient in using data analysis tools
Strong strategic mindset & data analytics skillset

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-14 23:25:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Marketing Strategy Analyst - Mã tin đăng: 4811335. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Lô III/21 Đường 19/5A KCN Tân Bình, P. Tây Thạnh, Quận Tân Phú, TPHCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Phát triển thị trường
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 8 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/12/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây