Senior Social Media Researcher (Social Listening)

CÔNG TY CỔ PHẦN BUZZMETRICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Analysis and Insight Development (35%)

Oversee reporting flow from data to deck.
Help structure clear, meaningful findings to support brand narratives tailored to client objectives.
Analyze social media data to uncover patterns in sentiment, content trends, and audience behavior.
Guide junior team members in formatting, charting, and basic analysis.
Ensure data accuracy, logical flow, and consistency in reporting deliverables.

Client service & engagement (30%)

Maintain positive client relationships through timely communication and proactive support.
Present report highlights and insights in client meetings with clarity and professionalism.
Address client questions, contextualize findings, and work closely with internal teams to ensure client satisfaction.

Actionable Recommendations (20%)

Develop actionable recommendations based on research insights to support brand direction, communication, and campaign planning.
Benchmark competitors and highlight market opportunities or risk areas for clients.

Project management (15%)

Lead day- to- day report delivery, ensuring timelines, formats, and expectations are met.
Work cross- functionally with Data, P&R and Client Partnership teams to ensure smooth project operations.
Document and report any issues or delays, and take corrective actions when needed.

Yêu cầu công việc

Education/ Knowledge

Bachelor’s degree in Marketing, Communications, Data Analytics, Social Media, or a related field.

Skill

Organizational Planning Skills
Client Relations
Presentation Skills
Analytical Skill
Communication Skills

Experience

Have an experience in social listening is an advantage
Previous market research exposure is an advantage
At least 2 year experience in marketing field or related position
Any other experience to prove that you can do the job well

Personality:
A team player who can also own your tasks independently, including:

Proactive: A self- starter who takes initiative, anticipates needs, and seeks solutions before problems arise.
Adaptability: Comfortable in a fast- paced, constantly changing environment, able to adjust to new platforms, tools, and trends.
Strong Communicator: Ability to present data clearly and effectively, both written and verbal, and engage with clients or stakeholders confidently.
Creative Problem- Solver: Approaches challenges with creative thinking and is always looking for innovative ways to optimize strategies and processes.

Quyền lợi

Professional and Friendly Working Environment, chance to attend employee’s training and development programs
Performance appraisals every year
Standard health check
Occasion- based offerings: Birthday, wedding, maternity, …
Free in- house entertainment facilities: football, book tree, coffee and snack
Premium healthcare insurance
Competitive salary, 13th month salary
Parking support
Company trip, Year end party, Team building
Chance to learn and understand about Marketing, Market Research, Customer’s Behaviors, Market Updates, Market Information and Trends…
Equipment for work (PC / laptop)
12 days of annual leave & 5 days of sick leave

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-29 05:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tiếp thị - Quảng cáo
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Social Media Researcher (Social Listening) - Mã tin đăng: 5299825. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN BUZZMETRICS

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 70 Lữ Gia, Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Senior social media tại tỉnh/thành