Social Commerce Manager

CÔNG TY CỔ PHẦN SOCIAL ELITE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 10, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Description:
Social Commerce Strategy & Planning

Monitor market trends and consumer behaviors on social platforms to continuously refine and optimize strategy.
Analyze platform updates, user insights, and market movements to ensure the strategy remains relevant and effective.
Propose and implement platform- specific initiatives to drive follower growth, revenue, and conversion rates.
Develop and execute strategies to grow social commerce across platforms such as TikTok Shop, Shopee Live, Lazada Live, Facebook, and others.

Campaign Management

Collaborate with cross- functional teams to plan and operate livestream campaigns and short- form content initiatives.
Manage and optimize social commerce campaigns to drive revenue, traffic, and conversion, ensuring strong platform performance.
Oversee campaign budgets, monitor cost- efficiency, and manage resources to ensure high return on investment (ROI).

Performance Tracking & Data Analysis

Generate regular reports with insights and recommendations to improve future campaigns.
Coordinate with cross- functional teams to implement improvements based on results.
Track and evaluate campaign performance using data dashboards and analytics tools.

Leadership & Team Management

Maintain team morale and a collaborative work environment.
Lead and develop team members (Supervisor, Senior, Executive levels).
Resolve team issues and coordinate with other departments.

Job Requirements:

Excellent analytical and problem- solving skills, with strong proficiency in using data to evaluate performance and inform decisions.
2- 3 years of experience in e- commerce, digital marketing, or social commerce, preferably with experience in livestream commerce platforms (TikTok Shop, Shopee Live, etc.).
Demonstrated ability to manage and optimize campaigns based on performance data and KPIs.
Strong project management and cross- functional coordination skills, with the ability to manage timelines and stakeholders effectively.
Proactive, solution- oriented, and clear in communication, both in team settings and when working independently.
Solid understanding of livestream commerce ecosystems and platform- specific algorithms (especially TikTok and Shopee).
Able to prioritize tasks and make strategic decisions under pressure.

Benefits:

Team Building, Company trip, bonding activities.
Work in a very motivated & open working environment
Competitive salary and bonus based on the actual performance
Social Insurance, Health Insurance as required by law

Working time and Location:

Monday- Friday : 9.00am- 6.00pm
Long Beach Building, No.1 Ba Thang Hai Street, Ward 11, Dist. 10, HCMC

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-10 22:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/09/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
bachelor degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Quận 10, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Social Commerce Manager - Mã tin đăng: 5208364. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN SOCIAL ELITE

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Commerce manager tại tỉnh/thành