Social Media Executive

CÔNG TY TNHH KIMBERLY CLARK VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 4 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Liaise with Agency/Media Partners (Google/Facebook) to work on campaigns optimization and adopt Search Engine industry best practices to drive high Share of Search (SOS), low CPCs & high CTR.
Support SEO & SEM strategy initiatives including content to increase Traffic to Brand Websites
Lead the on- page and off- page initiatives to improve Keyword Search Rankings as part of overall Google 1st Page strategy.
Accountable for Weekly Digital Marketing Media Channels Review meeting and showcase business growth.
Monitor campaign performance using Web Analytics Tools/Seller Center
Research & analyze competitor advertising for industry trends and actionable insights.
Manage budget to ensure media sufficiency.
Lead Media plan in JBP with retailers to drive transactions on e- Commerce/ Social Commerce accounts at low Cost Per Transaction (high RoAS) across multiple KC’s brands.
Work closely with key Internal/External stakeholders such as vendor marketing teams, media agency, along with Brand/Sales & regional teams to ensure agenda planning & perfect execution.
Analyze performance marketing mix based on the in- depth understanding of a wide set of data, including sales, shares, consumer data, media efficiency, competitive activities, etc.
Design and lead the eCommerce Media Test & Learn Agenda, explore new digital partnerships and tools, draw conclusions, and educate the organization.
Provide recommendations & execution plan for Keyword Opportunities, Campaign Structuring, Targeting Optimize campaigns by evaluating copy, Landing Pages, Bidding Strategy, improving the Quality Score thereby lowering CPCs.

Yêu cầu công việc

Experience in planning & managing performance marketing with PPC channels.
Knowledge in SEO.
Fluent English (verbal & written).
University background.
At least 2 years of working experience in eCommerce/Social commerce media management experience and in- depth understanding of key performance marketing metrics gathered at media agency or in- house environment.
Knowledge in E- Commerce/ Social commerce space.
Hands- on experience in running campaigns on Google/Facebook/Tiktok and Marketing tools of E- Commerce platforms.
Creative thinker with a passion for ideas & deep understanding of Google and other PPC inventories as a means to communicate with online audiences.
Should be able to map various touchpoints to target Customers thereby, driving business.
Relationship management skills with an ability to work with cross- functional teams.
Strong with numbers with logical & structured approach towards problem solving.
Ability to create different Customer Cohorts/Segments with experience of channel planning.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 10:58:13

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Social Media Executive - Mã tin đăng: 3976830. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 32 Đại lộ Hữu Nghị, KCN Việt Nam - Singapore, thị xã Thuận An Tỉnh Bình Dương 0

Thông tin chung

Ngành nghề
Tiếp thị - Quảng cáo
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 4 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
03/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây